دست حمایت‌گر وزارت بهداشت برای توسعه بیمارستان‌ها/ صف‌های طولانی انتظار نشان از کم‌کاری نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس محاسبات وزارت بهداشت حدود 12 هزار کمبود تخت بیمارستانی داریم که سهم دانشگاه تهران از این تعداد چهار هزار تخت است.

علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مشارکت وزارت بهداشت در ساخت پروژه های رازی و بازسازی بیمارستان میرزا کوچک خان، گفت: فاز جدید ساخت بیمارستان فارابی از محل درآمدهای بیمارستان و بودجه‌های خارج وزارت در حال انجام است.

وی همچنین از ساخت بیمارستان شریعتی 2 و بیمارستان مهدی کلینیک خبر داد و ادامه داد: بر اساس محاسبات وزارت بهداشت حدود 12 هزار کمبود تخت بیمارستانی داریم که سهم دانشگاه تهران از این تعداد چهار هزار تخت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد تخت های موجود در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه تهران را چهار هزار تخت عنوان کرد و افزود: از تمام تخت های موجود نهایتا هزار تخت نوسازی شده و بقیه آنها نیازمند نوسازی و یا بازسازی هستند. این در حالی است که پس از انجام تمام اقدامات ذکر شده، تنها 2 هزار تخت به این مجموعه اضافه می شود.

وی ارائه خدمات مطلوب و مورد رضایت مردم را با ظرفیت های موجود ناممکن خواند و اظهار داشت: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در دانشگاه تهران به طور متوسط 90 درصد است که این به معنای وجود صف های انتظار و نوبت های طولانی مدت بیماران برای انجام اعمال جراحی و یا حتی ویزیت است.

جعفریان با بیان اینکه منتظر ماندن بیماران در صف های طولانی نوبت‌دهی به معنای کم کاری بیمارستان‌ها نیست، تصریح کرد: با وجود تمام مداخلات انجام شده در راستای گسترش و توسعه بیمارستانی، هنوز بیماران و حتی بیماران سرطانی باید در صف های منتظر نوبت جراحی باشند چرا که با توجه به جمعیت هشت میلیونی شهر تهران و ارجاع بیماران از سراسر کشور ظرفیت ها بسیار محدود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در طی 30 سال گذشته تنها 2 ساختمان جدید مرکز قلب تهران و ساختمان 2 مرکز طبی به بهره‌برداری رسیده است که این امکانات برای ارائه خدمات مطلوب به هیچ وجه کافی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار