به ظن ارتباط با گروه فتح الله گولن؛

دستور بازداشت 9 تاجر سرشناس دیگر در ترکیه صادر شد

دادسرای استانبول دستور بازداشت 9 تاجر سرشناس از جمله یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان باقلوای ترکیه را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، دادسرای استانبول در چارچوب تحقیقات دادستانی ویژه مبارزه با تروریسم استانبول ، درباره ارتباط تجار و فعالان اقتصادی با گروه فتح الله گولن، دستور بازداشت این افراد را صادر کرد.

«نجات گل لو» از مالکان یکی از بزرگ ترین شرکت های باقلوا در ترکیه که پیشتر نیز دستور دستگیری وی صادر و سپس به دستور دادگاه آزاد شده بود ، و «رانا تزجان آچیک گُز» معاون رئیس کنفدراسیون صاحبان صنایع ترکیه نیز در میان افرادی هستند که دستور بازداشت آنان صادر شد.

بر اساس آخرین خبرها دو تن از این افراد دستگیر شده اند. نیروهای پلیس همچنان در جستجوی 7 تاجر دیگر از جمله نجات گل لو و تزجان آچیک گُز هستند.

دادگاه استانبول با درخواست دادستانی ویژه مبارزه با تروریسم برای بازداشت 29 تن دیگر از تجار مخالفت کرد.

 دو هفته پیش نیز 27 تن از تجار و فعالان اقتصادی استانبول از جمله فاروق گل لو تاجر معروف و عمر فاروق کاوورماجی ( داماد شهردار استانبول ) نیز به اتهام عضویت در گروه مسلح تروریستی بازداشت و روانه زندان شدند.

دادستانی استانبول در چارچوب تحقیقات درباره گروه طرفداران فتح الله گولن پیشتر نیز دستور دستگیری 114 تن از جمله رضا نور مَرال رئیس کنفدراسیون صاحبان صنایع ترکیه را صادر کرده است اما این افراد تاکنون دستگیر نشده اند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار