اصفهان؛

نیاز بیمارستان سمیرم به حضور پزشکان متخصص بومی

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پزشکان بومی سمیرم در بیمارستان این شهرستان خدمت بزرگی به مردم این منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر سلیمی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان، بهداشت و درمان را از دغدغه‌های اصلی نظام دانست و گفت: نبود پزشک عمومی و متخصص بومی در شهرستان از مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه توزیع نیروی پزشک در شهرستان‌ها سالی یک‌بار در مهرماه انجام می‌شود، افزود: تعهد این پزشکان از 9 و 11 ماه تا 2 سال است که به همین خاطر در ماه‌های تیر و مرداد که طرح این پزشکان در حال اتمام است با کمبود نیروی انسانی در بیمارستان مواجه می‌شویم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای رفع این مشکلات تصریح کرد: در جلسات مختلف در سطح استان و وزارتخانه مشکلات به گوش مسئولان رسانده شده و با توجه به سابقه فعالیت خود به‌عنوان رئیس بیمارستان و رئیس اورژانس سمیرم، گلایه‌هایی همچون نبود امکانات کافی، کمبود آمبولانس و برخوردهای و خدمات نامناسب کارکنان بیمارستان شهرستان هم‌جوار با بیماران سمیرم عنوان‌شده است.

وی سی‌تی‌اسکن، درمانگاه تخصصی، جذب پزشک مختص سمیرم را از دیگر درخواست‌هایی در دیدار با وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه چندین پزشک متخصص و ماهر بومی شهرستان در اصفهان و شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند از این پزشکان تقاضا داریم هرزمانی که در سمیرم هستند با حضور در بیمارستان شهرستان بیماران را ویزیت و خدمت‌رسانی کنند.

سلیمی اضافه کرد: چنانچه هفته‌ای یک‌بار هم در بیمارستان حضورداشته باشند این خدمت بزرگی به مردم شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری از شعارهای انتخاباتی بنده بوده است، اظهار کرد: این موضوع امروز موردتوجه تمام دنیاست تا با استفاده از این پتانسیل‌ها سرمایه‌ها را به‌طرف خود جذب کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمسیون شوراها و امور داخلی کشور کوهنوردی، طبیعت بکر، مکان‌های سیاحتی و زیارتی، حضور عشایر، کشاورزی و گیاهان دارویی را ازجمله ظرفیت‌های شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر تعدادی سرمایه‌گذار در داخل و خارج از شهرستان اعلام فعالیت و سرمایه‌گذاری در این حوزه را داشته‌اند.

وی جذب گردشگر را نیازمند هدفمندسازی دانست و افزود: امروز سمیرم با توجه به حضور گردشگران متأسفانه به درآمد، اشتغال و توسعه پایدار که هدف جذب گردشگر بوده نتوانسته دست یابد و حتی برخی مناطق گردشگری در حال تخریب است.

سلیمی با اشاره برگزاری جشنواره «سرزمین هزارچشمه» ضمن تأکید بر تداوم همایش و جشنواره‌های مختلف در سمیرم اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان گامی مؤثر برای معرفی و عملکرد سمیرم به استان و کشور است که امید است در آینده نیز به‌صورت گسترده‌تر و باکیفیت بهتر اجرا شود.

وی همچنین به بحث انتقال آب شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: آب سمیرم متعلق به این شهرستان بوده و وقتی مزارع، باغات و روستائیان نیازمند آب هستند انتقال آن به نقاط دیگر منطقی و عادلانه نیست.

وی در پاسخ به مشکل اتلاف حدود 30 درصد تولیدات سیب کشاورزان سمیرم به دلیل کمبود زمان عرضه به بازار، صنایع تبدیلی را چاره این مشکل دانست و افزود: صنایع تبدیلی بخش فراموش‌شده شهرستان که می‌تواند باعث صادرات بهترین محصولات باشد باید در برنامه کار قرار گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی کوچک و بزرگ علاوه بر حل مشکل هدررفت محصولات کشاورزان سمیرمی عاملی برای ایجاد اشتغال و پایداری اقتصاد در شهرستان خواهد شد که در این زمینه با سرمایه‌گذارانی نیز مذاکره شده است.

وی در پاسخ به تغییر مدیریت در برخی ادارات اذعان داشت: با دید مثبت به این موضوع نگاه می‌کنیم و  مشاور در این زمینه عمل خواهیم کرد.

سلیمی یادآور شد: با توجه به عدم فعالیت مناسب برخی ادارات با اولویت افراد بومی و ساکن سمیرم نیاز به تغییرات احساس می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان تأکید کرد و افزود: با تشکیل کمیته نخبگان و اتاق فکر از نظرات آنان در راه اعتلای شهرستان استفاده می‌کنیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.