تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای افزایش کمک نظامی آمریکا به اسرائیل و تمدید قانون تحریم‌های ایران

تعدادی از سناتورهای آمریکا به دنبال تصویب طرحی هستند که هدف از آن بهبود شرایط توافق بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا روز سه‌شنبه تلاشی را برای تصویب طرحی با هدف اعطای کمک نظامی بیشتر به اسرائیل آغاز کردند. آن‌ها کوشیدند با ارائه این طرح، باراک اوباما را در آخرین ماه‌های حضور در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا به چالش بکشند. یکی از اهداف این طرح، تسهیل محدودیت‌ها بر نحوه استفاده از پولی است که بر اساس توافق اخیر میان دو طرف به عنوان بسته کمک نظامی به اسرائیل اعطا خواهد شد.

لیندسی گراهام، کلی آیوت، جان مک‌کین و تد کروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند به دنبال تصویب طرحی برای پرداخت 1.5 میلیارد دلار کمک نظامی بیشتر به اسرائیل و تمدید تحریم‌های ایران هستند. سناتورهای دیگری مانند مارک کرک، مارکو روبیو و روی بلانت نیز از این طرح که روز سه‌شنبه به مجلس سنای آمریکا ارائه شد حمایت کردند.

با توجه به این مسئله که بر اساس قوانین آمریکا کنگره حق نظارت بر چگونگی مصرف کمک‌های مالی را دارد، این سناتورها همچنین مخالفت خود را با یکی از مفاد توافق کمک نظامی آمریکا به اسرائیل اعلام کردند. بر اساس این بند، اسرائیل نمی‌تواند پس از آغاز اجرای توافق مذکور، از کنگره آمریکا برای اعطای بسته کمک مالی دیگری درخواست کند.    
      
گراهام در بیانیه‌ای در همین خصوص ادعا کرد: «توافق هسته‌ای اخیر، ایران را با انبوهی از پول نقد مواجه کرده است. ما باید برای تهران روشن کنیم که همچنان کنار متحد نزدیکمان ایستاده‌ایم و به توان نظامی اسرائیل متعهد هستیم.»

بر اساس این طرح، واشینگتن باید 750 میلیون دلار برای توسعه دفاع موشکی و 750 میلیون دلار برای تقویت دیگر بخش‌های نظامی اسرائیل، هزینه کند.

این طرح یک هفته پس از آن ارائه شده است که واشینگتن و تل‌آویو طرح اعطای بزرگترین بسته حمایت نظامی در تاریخ آمریکا به یک متحد را امضا کردند. 

قانون تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایان سال 2016 منقضی می‌شود. سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه طرح‌های مختلفی در خصوص نحوه تمدید قانون تحریم‌های ایران ارائه کرده‌اند؛ اما طرفین هنوز نتوانسته‌اند در این باره به اجماع برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
از این که ایالت متحد آمریکا به رژیم صهیونیستی که دوشمنان حضرت موسی علیه السلام حضرت عیسی مسیح علیه السلام حضرت محمد مصطفی علیه السلام حضرت ابراهیم علیه السلام هستند وآنها را تقویت نظامی می کونند،بسیار خشمگین هستم دین مسیحی دین کاتولیک آمریکا اروپا فریب این رژیم کودک کوشت را می خورد ،
سیاستمداران آمریکا اروپا آسیا که داره دین های خوب و عالی هستند ،کشور جمهوری اسلامی ایران کشورم را تحریم (مانع پیشرفت کشورم نشوید )نکونند ،جمهوری ایران اسلامی یک کشور با تمدن با فرهنگ است ،با مردم ایران چنین رفتار نکونید
آخرین اخبار