همدان؛

ارسال 900 اثر به جشنواره حبيب حرم

معاون فرهنگي هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان از ارسال 900 اثر به دبيرخانه جشنواره سراسري شعر حبيب حرم خبر داد.

ارسال 900 اثر به جشنواره حبيب حرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجيد فروتن در خصوص برگزاري جشنواره سراسري حبيب حرم که از سه ماه پيش برنامه‌ريزي شده است، گفت: اين جشنواره دوازده مهر به صورت ملي با محوريت سردار همداني و مدافعان حرم برگزار خواهد شد و تاکنون بيش از 900 اثر از 250 شاعر ملي و بين‌المللي به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است.

وی در ادامه در خصوص سالگرد شهيد سردار همداني گفت: در اين خصوص 6 کميته استاني تشکيل شده که بر اين مبنا مسؤوليت کميته فرهنگي هنري به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار و دبيري اين کميته نيز به بسيج هنرمندان داده شده است.

اين مقام مسؤول با اشاره به وظايف کميته فرهنگي هنري برگزاري سالگرد شهيد همداني، عنوان کرد: استفاده از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي، تدوين ويژه‌نامه مخصوص سردار شهيد، روايتگري شخصيت شهيد همداني در مدارس همزمان با روز اول سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس، نامگذاري فرودگاه همدان به نام سردار شهيد همداني، برگزاري نمايشگاه عکس با موضوع سردار، برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي استان با اختصاص موضوع ايثار و شهادت در هفتم مهر در کبودراهنگ و برگزاري عصر شعر مدافعان حرم در پانزده مهر از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است.

وي بيان کرد: ويژه برنامه اصلي 15 مهرماه همزمان با سالگرد شهادت سردار همداني در حسينيه امام خميني(ره) همدان و با حضور مسؤولان لشکري و کشوري برگزار مي‌شود.

فروتن همچنين با اشاره به پيشنهاد آموزش و پرورش مبني بر نامگذاري 19 مدرسه در مناطق 19گانه به نام شهيد سردار همداني، بر لزوم عملياتي شدن اين اقدام تأکيد کرد.

گفتني است، حضور مسؤولان هيأت‌ها در روز پانزدهم مهر در مزار شهدا و غبارروبي، طراحي اعلان و بنر سردار همداني و نصب در ورودي‌هاي شهر، روايت‌گري در باغ موزه دفاع مقدس همدان با محوريت اين شهيد، رونمايي از سرديس شهيد همداني در باغ موزه و خاطره‌گويي از شهيد در هفته دفاع مقدس از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين ايام است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.