کرمان؛

رونق کشت گیاهان دارویی

شهرستان کرمان یک سوم جمعیت کشاورزی استان را زیر پوشش خود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: بخش کشاورزی یکی از حوزه هایی مهم در بحث اقتصاد مقاومتی است و با اعمال بحث هاي علمي متناسب در اين بخش كارايي و بهره وري منابع كشاورزي افزايش مي يابد.

سعیدی افزود: کشاورزان با ورود دانش به مزرعه ها هر سال تولیدات خود را افزایش داده به طوری که امروز کشاورز نمونه پسته عملكرد تولید خود را به بیش از 14 تن در هر هكتار و خرما را به بیش از 30 تن در هر هكتار رسانده که این امر نمایانگر جزئی از تلاشهای بی وقفه کشاورزان و هم كاركنان جهاد کشاورزی می باشد و با ورود دانش به مزرعه استعدادها و موقعیتهای چشمگیری را ایجاد کرده اند.

رئیس سازمان در ادامه از مدیرجدید شهرستان کرمان خواست متناسب با وضعيت آب وهوائي هر منطقه كشت محصولات با نیاز آبی کم وثروت آفرینی فراوان نظير کشت سیر در شهداد، نعناع، ترخون و سايرگیاهان دارویی در گلباف و ... را در شهرستان کرمان توسعه و ترویج نماید تا تحولی عظیم در بخش کشاورزی شهرستان کرمان ایجاد شود.

ویادامه داد: شهرستان کرمان مستعد تولید محصول کلزا می باشد که باید به این امر توجه ویژه ای داشت و با توجه به اینکه استان کرمان مرکز صادر کننده محصولات گلخانه ای می باشد،کشتهای گلخانه اي در شهرستان كرمان از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.

سعیدی با اشاره به این نکته که با تغییر الگوی کشت محصولات کم آب و با ارزشی می توان تولید کرد، گفت: وظیفه ما این است که با تلاش و برنامه ریزی لازم دانش را در مزرعه وارد کرده و برای کشاورزان زحمت کش ثروت آفرینی کنیم.

سعیدی گفت: استان کرمان بویژه شهرستان کرمان از شهرستانهایی است که نظام نوین ترویج را به خوبی اجرا نموده که با ورود دانش به مزرعه و همچنین برگزاری کارگاههای متعدد آموزشی با همکاری مدیریت ترویج سازمان خدمات بسیار پر رنگ تر مشاهده شدند.

وي افزود: در بخش کشاورزی كار با یک موجود زنده است که دائما با تغییر اقلیم تحت تاثیر قرار می گیرد باید با ورود دانش به روز شده به مزرعه و آموزش مستمر و دائم شرایط را کنترل و تلاش کنیم با تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران بخش کشاورزی محصولی با کیفیت و با درآمد زایی بالا تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.

در پایان طی مراسمی از خدمات آقای مهندس بیژن افضلی تقدیر و آقای مهندس احمد مسعودی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار