مروارید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ضرورت توجه به اشتغال و صنعت در مناطق جنگی

استاندار ایلام گفت: در مناطق جنگی اشتغال و صنعت باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

اشتغال و صنعت باید در مناطق جنگی وارد شود
محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره چگونگی عملکرد دولت به منظور بازسازی مناطق جنگ‌زده، گفت: دولت برای بهسازی مناطق مورد نظر معمولا به طرح‌های عمرانی توجه دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته اعتباراتی به صورت مجزا برای این مناطق در نظر گرفته می‌شد تا عقب‌ماندگی دوران جنگ جبران شود اما متاسفانه تخصیص این اعتبار بعد از مدتی قطع شد و توجه ویژه‌ای به این مسئله صورت نگرفت.

مروارید گفت: در سال‌ 71 یا 72 پایان بازسازی مناطق محروم جنگی اعلام شد و راه‌ها و جاده‌ها در آن زمان مورد بهسازی قرار گرفت.

استاندار ایلام یادآور شد: علاوه بر اعتبارات عمرانی، ماده 180 به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی در اختیار استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته طرح توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با اعتبارات عمرانی برای مناطق مرزی آغاز شد، تصریح کرد: همچنین سال گذشته بودجه‌ای برای آب‌رسانی به مناطق مرزی در نظر گرفته شد که البته سالانه این میزان از سوی دولت تخصیص داده می‌شود.

مروارید خاطرنشان کرد: مناطق جنگ‌زده تحت عنوان "مناطق کمتر توسعه یافته" شناخته می‌شوند و از لحاظ امکانات رفاهی همچون آب، برق و گاز و ... با مشکل روبرو نیستند.

استاندار ایلام با اشاره به مشکلات اساسی ساکنان مناطق جنگی اظهار داشت: در حال حاضر جاده‌ها، مسیرهای تردد، اشتغال و صنعت در این مناطق باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: در استان ایلام هنوز هم میدان‌های مین به صورت پراکنده وجود دارد و بقایایی از بمب‌های منفجر نشده هم به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار