اصفهان؛

نواخته شدن زنگ شکوفه ها برای ۴۰۰نفر نوآموز نایینی

زنگ شکوفه ها برای ۴۰۰نفر نوآموز نایینی نواخته شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش نایین در حاشیه آئین جشن شکوفه ها در دبستان فاطمه الزهرا (س) نایین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد : امسال شش هزار دانش آموز در این شهرستان راهی مدارس می شوند که۴۰۰نفر از دانش اموزان کلای اولی هستند.

حسین آقابابایی با تاکید بر گذاشتن سنگ بنای محکم درشروع تحصیلی به جهت  امر آموزش و تربیت نوآموزان  گفت : از معلمین و والدین جوانه های علم و دانش که با علاقه زیاد به این عرصه قدم نهاده ، با هماهنگی و تعامل در پرورش استعدادهای آینده سازان این مرز و بوم قدم بردارید.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد:در سال های گذشته جوانان و نوجوانانی بودند که در همین جایگاه برای پیشرفت و پرورش علم و دانش قدم برداشتند ولی  با حمله دشمن کلاس های درس را رها کردند و به امر رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند و در سنگرهای ایمان توانستند با ایثارگری وجانفشانی ، از نفوذ دشمن به خاک ما جلوگیری کنند و ما امروز مدیون خون شهدا هستیم.

آقابابایی با بیان گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در تابستان سال جاری افزود : شاداب سازی مدارس ، طرح حیاط پویا ، تخلیه اموال اسقاطی و تجهیز  مدارس ، ساماندهی نیروی های انسانی  از کارهایی بود که امسال به نحو مطلوب در مدارس سطح شهرستان نایین و روستاهای همجوار با موفقیت انجام شد.

وی بیان داشت : امسال در بحث ساماندهی نیروهای جدید، ۳۰ نفر از معلمانی که به تازگی وارد آموزش و پرورش شده اند  به صورت رسمی در مدارس روستاها حضور خواهند داشت.

رئیس آموزش و پرورش نایین ، ارتقا کیفیت آموزشی  و پرورشی با رویکرد فرهنگ توسعه نماز ، پرورش تفکر خلاق ، و افزایش مهارت های دانش آموزان را شعار مهر ۹۵ عنوان نمود.

آقابابایی در خصوص اینکه چه تدابیری اندیشیده شده تا این شعار تحقق پیدا کند گفت :ما در جلسه ای که با ائمه جماعات نایین برگزار کردیم مقرر شد  از اولین روز بازگشایی مدارس هیچ مدرسه ای بدون امام جماعت نباشد و آموزش و پرورش موظف است تجهیزات مورد نیاز و فضای نمازخانه های مدارس را تجهیز کند.

وی در ادامه بیان کرد : از ائمه جماعت خواسته شده در طول سال اجرای برنامه های تشویقی ،دانش آموزان را با علاقه و جذابیت به سمت نماز بکشانند

رئیس آموزش و پرورش در پایان یاآور شد:  با افتتاح  مرکز پژوهش سرای دانش آموزی دکتر غلامحسین مصاحبی ، دانش آموزان خلاق و تفکر محور را ، به سمت افزایش مهارتهای اجتماعی و تفکر خلاق سوق خواهیم داد.
شهرستان نایین با ۶۰واحد آموزشی بیش از۶۰۰۰نفر دانش آموز دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.