موافقت سازمان مدیریت شرط لازم برای عملی شدن طرح رتبه‌بندی 40 هزار نیروی خدماتی

وزیر آموزش و پرورش از پیگیری طرح رتبه‌بندی 40 هزار نیروی خدماتی خبر داد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طرح رتبه بندی 40 هزار نیروی خدماتی هنوز در حال پیگیری با سازمان امور اداری است و در صورت موافقت سازمان مدیریت به مرحله اجرا می رسد. 

وی افزود: معلمان ما از سال 1335 تاکنون با مشکلاتی روبرو بوده‌اند و همیشه نسبت به دریافتی‌های خود در مقایسه با سایر دستگاه‌ها اعتراض داشته‌اند. ما نیز به اعتراض آنها احترام می‌گذاریم اما آنها نیز باید توان دولت را بسنجند.

فانی ادامه داد: مهرماه سال ۹۴ طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرا کردیم که در این طرح حدود ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند و هم اکنون نیز در حال پیگیری برای ۴۰ هزار نفر از نیروهای خدماتی هستیم که مشمول نظام رتبه بندی نشدند.

وی اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و 10 هزار نفر نیز از بین تحصیلکرده‌های مقطع کارشناسی در آموزش و پرورش پذیرش می شوند.

فانی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۳ میلیون دانش آموز سر کلاس درس حاضر می‌شوند، افزود: 105 هزار مدرسه در بیش از 730 منطقه آموزشی به همت یک میلیون فرهنگی در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی به رشد سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت اشاره کرد  و بیان داشت: سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت 2.7 درصد افزایش داشته است که این مساله نشان می‌دهد دولت برای بخش آموزش و پرورش اهمیت خاصی قائل است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در حال حاضر ۷۶۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش در کشور داریم که از طریق تعامل با وزارت تعاون در حال پیگیری و رفع مشکلات آنها هستیم.

فانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت بوده است، عنوان کرد: همچنین یکی از سیاست‌های جدی ما توسعه عدالت آموزشی در کشور بوده که در این راستا در کل کشور بیش از ۱۰۰ مدرسه تک دانش آموزی وجود دارد و برای آنها مدرسه و معلم فراهم کرده‌ایم.

وی یاد آور شد: تاریخ دقیق برگزاری آزمون استخدامی با سازمان سنجش نهایی نشده و ممکن است به آبان ماه موکول شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار