شیراز؛

برگزاری نخستین همایش استاندارد کالا در شیراز

نخستین همایش استاندارد کالا با همکاری اداره کل استاندارد استان فارس به منظور تشویق صاحبان واحدهای تولیدی برای دریافت نشان استاندارد در شیراز برگزار می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: نخستین همایش استاندارد کالا با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هفته سوم مهرماه در شیراز برگزار می‌ شود.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی شیراز از سه سال قبل به مقوله استاندارد سازی مواد غذایی ورود کرده است افزود: این اتاق با امضاء تفاهم‌ نامه‌ ای در حال تدوین استاندارد هایی که هنوز تدوین نشده است و اگر بخواهیم در صادرات کالاهای ایرانی فعالانه عمل کنیم چاره‌ای جز تطبیق کالاها با ضوابط استاندارد نداریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس ادامه داد: اتاق بازرگانی شیراز به عنوان نماینده بخش خصوصی با همکاری اداره استاندارد استان فارس درصدد تسریع استاندارد سازی محصولات تولیدی است.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان برای صادرات کالا ها قیمت تمام شده محصولات است عنوان کرد: مجلس و مسئولان باید شرایطی فراهم کنند تا مشکل بحران قیمت تمام شده حل شود زیرا تولیدکننده مجبور است برای فروش محصول خود به قیمت پایین‌تر کیفیت آن را پایین بیاورد.
رازقی با بیان اینکه در حال حاضر میزان هزینه‌ ای که واحد های تولیدی برای دریافت نشان استاندارد پرداخت می‌کنند براساس تعداد کارگر آن کارخانه تعیین می‌شود گفت: این قانون باید اصلاح شود زیرا این مسئله سبب عدم ترغیب صاحبان واحد های تولیدی برای دریافت نشان استاندارد شده است.
وی افزود: براساس تفاهم‌ نامه‌ ای که بین اتاق بازرگانی شیراز، اداره کل استاندارد فارس و علوم پزشکی شیراز منعقد است مقرر شده برای جلوگیری از موازی کاری این ارگان‌ ها نتایج آزمایش‌ های یکدیگر را در بازدید از واحد های صنعتی قبول کنند که این موضوع تاکنون در استان فارس محقق نشده است و موازی‌ کاری زیادی در این زمینه انجام می‌ شود.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: برای تسهیل فرایند های منجر به صدور پروانه استاندارد و تشویق صاحبان واحد های تولیدی برای دریافت نشان استاندارد کالا باید فرایند این کار آسان شود و تعداد نمونه‌ برداری‌ ها و بازدید از واحد های صنعتی کمتر شود.
یلدا راهدار، رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس با بیان اینکه تاکنون 2 هزار نفر ساعت جلسه کارشناسی برای صاحبان صنایع غذایی استان فارس در راستای استاندارد سازی کالا های تولیدی برگزار شده است گفت: اتاق بازرگانی شیراز به تولیدکنندگانی که کالای جدید تولید می‌کنند  اما استاندارد های آن ها موجود نیست برای تدوین استاندارد های لازم کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: نخستین تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در زمینه استاندارد سازی محصولات در حال تدوین است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار