نتایج نظرسنجی: مارین لوپن در هر حالتی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه می یابد

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی(FN) فرانسه، در هر حالتی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جمهوری این کشور راه می یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو؛ نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی(FN) فرانسه، در هر حالتی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جمهوری این کشور راه می یابد. 

براساس نتایج این نظرسنجی که موسسه الاب برای روزنامه اقتصادی لزاکو و رادیو کلاسیک مجری آن بوده است، مارین لوپن در صورتیکه آلن ژویه نامزد حزب جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری باشد با 27 تا 28 درصد آراء به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه خواهد یافت. 

از طرفی، در صورتیکه نیکولا سارکوزی -- رئیس جمهور پیشین فرانسه -- نامزد راستگرایان میانه رو فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی این کشور باشد با 25 تا 27 درصد آراء در پنج احتمال از هشت احتمال بیشترین رای را به دست خواهد آورد و به دور دوم انتخابات راه می یابد.

آلن ژوپه در سه احتمال از هشت احتمال در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از لوپن پیشی خواهد گرفت. این مسئله از آنجا مطرح می شود که پایه انتخاباتی ژوپه از سارکوزی قوی تر است.

بخشی از حامیان پیشین سارکوزی ،فرانسوا بایرو و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی ‏فرانسه اکنون از آلن ژوپه حمایت می کنند و به همین علت بخت ژوپه برای پیروزی در انتخابات بیشتر شده است. 

امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد سابق فرانسه بعد از ژوپه دومین شخصیت مورد توجه مردم فرانسه است. وی نیز قرار است در انتخابات درون حزبی سوسیالیست های فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 با اولاند، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، آرنو مونته بورگ رقابت کند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار