كتاب «باغ شیشه‌ای» در بوته نقد قرار می‌گیرد

ساسان ناطق تازه‌ترین برنامه‌های كارگاه قصه و رمان حوزه هنری در زمینه ادبیات كودك و نوجوان را تشریح كرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساسان ناطق، مدیر كارگاه قصه و رمان حوزه هنری، با بیان اینكه سلسله جلسات عصر داستان به زودی آغاز به كار می‌كند، عنوان كرد: این سلسله جلسات با محوریت نقد و بررسی ادبیات كودك و نوجوان و نگاهی نو و متفاوت به جهان داستان كودك و نوجوان در حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: داستان بلند «باغ شیشه‌ای» اثر ظریفه روئین نخستین اثری است كه در این سلسله جلسات با حضور علی‌اصغر عزتی‌پاك و هادی خورشاهیان، ساعت 16 شنبه 3 مهر ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
 
مدیر كارگاه قصه و رمان حوزه هنری با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش روی این دفتر عنوان كرد: نشست تخصصی «روبه‌رو» از دیگر برنامه های تازه حوزه هنری است. این نشست در واقع برنامه‌ای تركیبی است و در آن موضوعاتی همچون استفاده از تجربیات یك نویسنده «یك كتاب، یك نویسنده» و مباحث آموزشی تحت عنوان «تئوری ادبیات داستانی با محوریت كودك و نوجوان» مدنظر قرار می‌گیرد.
 
ناطق با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی و هم افزایی استانی نیز گفت: این نشست‌ها در 5 استان اردبیل، زنجان، همدان، اصفهان و خراسان رضوی برگزار می‌شود و در آن به داستان‌خوانی و پخش فیلم و صحبت بر روی مبانی داستانی با تمركز بر تصویرسازی به عنوان یكی از مشخصه‌های آثار كودك و نوجوان پرداخته می‌شود.
 
وی همچنین گفت: كارگاه قصه و رمان در كنار كارشناسی آثار واصله و شناسایی چهره‌های جوان، برنامه‌های دیگری هم دارد كه به نوعی حمایتی، تشویقی، آموزشی و انگیزشی هستند و تلاش داریم تا با آموزش‌های لازم، نویسندگان جوان را به فهمی متعالی‌تر نسبت به جامعه هدف و توانایی تولید موثرتر هدایت كنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.