تفکر بسیجی و مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس تجربه عملی دوران دفاع مقدس بود، گفت: امروز نیز اقتصاد مقاومتی در سایه تفکر بسیجی و مدیریت جهادی تحقق می یابد.

تفکر بسیجی و مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان، گفت: آغاز سال تحصیلی بهار تعلیم و تربیت است.
 
وی آغاز سال تحصیلی را نمادی از تلاش و کوشش علمی و فرهنگی خواند که می تواند در پیشرفت کشور مؤثر باشد و افزود: تحصیل و تلاش علمی از پایه های مهم پیشرفت در جوامع است و آموزش و پرورش در این راستا مسؤولیت خطیری بر دوش دارد.

انگیزه تحصیل بین دانش آموزان ایجاد و تقویت شود
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مسأله انگیزه بین دانش آموزان باید تقویت شود، عنوان داشت: نگرش مثبت به درس، علم و فناوری و خلاقیت ابتکار از عوامل مهمی است که معلمان باید به آنها بپردازند و در این زمینه نقش خانواده نیز پر رنگ است.
 
وی در ادامه خانه و مدرسه را مکمل یکدیگر عنوان کرد و گفت: این دو نهاد باید همکاری داشته باشند تا نظام آموزش و پرورش ما قوی تر شود.

پیشرفت امروز کشور به برکت دوران دفاع مقدس است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دوره تاریخی مهم و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: هشت سال جنگ مشکلات فراوانی برای ملت ایران به وجود آورد و در مقابل دستاوردهای عظیمی نیز به همراه داشته است.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور پیشرفت کرده است، افزود: شکوفایی استعدادها در زمینه هسته ای، پیشرفت در اعتماد از دستاوردهایی است که در جنگ به دست آمده است.

وی مدیریت جهادی و تفکر بسیجی را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: امروز نیز اقتصاد مقاومتی در سایه تفکر بسیجی و مدیریت جهادی تحقق می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: پیشرفت نظامی، تجربه های نظامی و سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

وی با یادآوری به اینکه دفاع مقدس در سایه مدیریت جهادی و تفکر بسیجی پیروز شد، افزود: در دوران جنگ با مدیریت جهادی توانستیم جنگ را به خوبی مدیریت و اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان اقتصاد مقاومتی را درس بزرگی از دوران دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: در شرایط اقتصادی امروز با مدیریت جهادی این مهم باید تحقق یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به سالروز عملیات ثامن الائمه و فرمان امام راحل در زمینه شکسته شدن محاصره خرمشهر، بیان داشت: تقویت روحیه رزمندگان و یأس و ناامیدی ارتش بعث از دستاوردهای این عملیات بود.


معنویت و گذشت از عوامل تحکیم بنیان خانواده است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به 25 ذی الحجه و نازل شدن سوره هل أتی و نامیده شدن روز خانواده اشاره و عنوان کرد: این سوره فضیلت اهل بیت(ع) را نشان می دهد و افتخاری برای شیعیان است.

وی در ادامه  با بیان اینکه خانواده در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار و محل تربیت فرزندان است، اظهار کرد: امروز خانواده ها دچار تزلزل شده اند و کمبود معنویت، کم حوصلگی و نبود عفو و گذشت از عوامل تزلزل در خانواده است.

امام جمعه خرم آباد معنویت، سعه صدر، عفو و گذشت را از عوامل تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد که باید مورد توجه والدین و فرزندان قرار گیرد.

نماز جمعه منبر نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی روشنگری را از ویژگیهای نماز جمعه خواند و افزود: نماز جمعه منبر نظام اسلامی و جایگاهی است که از سوی امام جمعه مردم و مسؤولان دلسوزانه نصیحت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این تریبون نظام اسلامی مردم باید از مسائل مهم و روز جامعه آگاه شوند و مسؤولان نیز به مسائلی که پرداخته می شود و تذکراتی که داده می شود توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار