ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا:

به واسطه رفتار آمریکا، بانک‌های بزرگ هنوز حاضر به همکاری با ایران نیستند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بانک‌های اروپایی به واسطه جریمه‌های هنگفتی که از سوی آمریکا شدند، از کار کردن با ایران هراسان بودند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: بانک‌های اروپایی به واسطه جریمه‌های هنگفتی که از سوی آمریکا شدند، از کار کردن با ایران هراسان بودند. پس از توافق، خزانه‌داری آمریکا در یک جمله گفت که «می‌توانید با ایران کار کنید»، اما پنج صفحه اما و اگر آورد.

وی بیان داشت: نتیجه این شد که اکنون که هشت ماه از توافق می‌گذرد، هیچ‌یک از بانک‌های بزرگ اروپایی حاضر به کار کردن با ایران نیستند.

ظریف تصریح کرد: هفت ماه طول کشید تا آمریکا برای هواپیماهای سفارش‌داده شده ایران مجوز صادر کند. خوشبختانه بالاخره این مجوزها صادر شد، اما فعلا فقط برای 17 فروند از بیش از 100 فروندی که سفارش داده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اکثریت بزرگی از مردم ایران از برجام حمایت می‌کنند، اما بیش از این رقم، به ایالات متحده بی‌اعتماد هستند. این چیزی نیست که ما بگوئیم، این نتیجه نظرسنجی‌هایی است که دانشگاه مریلند انجام داده است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار