پرسش مهر سال 95-96 رئیس جمهور:

خشونت از کجا نشأت گرفته است/ چگونه می‌توانیم جوامع منطقه و جهان را از آن برهانیم؟

رئیس جمهور گفت: پرسش مهر امسال بنده از دانش آموزان سراسر کشور این است که خشونت از کجا نشأت گرفته است؟

خشونت از کجا نشات گرفته است/ چگونه می‌توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، صبح امروز شنبه(3 مهرماه) در مراسم آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان نمونه دولتی حضرت نرجس برگزار شد،گفت: بزرگترین سرمایه‌ای که خداوند به ما عنایت کرده منابع انسانی و پرورش نوجوانان و جوانان کشورمان است.

وی افزود: مدرسه به عنوان بزرگترین منبعی است که عالی‌ترین سرمایه را برای کشور تربیت می‌کند، از این‌رو دانش‌آموزان باید به فکر آینده کشور و خودشان باشند و بی‌تردید آینده کشور با علم، دانش، تلاش و کوشش تأمین می‌شود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه محیط مدرسه باید محیط تعلیم و تربیت باشد، ادامه داد: باید در کنار تلاش خانواده، دولت و جامعه بتوانند بر اهدافشان دست یابند زیرا نه مدرسه، نه جامعه، نه دولت و نه خانواده نمی‌توانند به تنهایی این مسیر را هموار کنند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: خانواده، دولت، جامعه و مدرسه باید دست به دست هم دهند تا آینده کشور به بهترین شکل ساخته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه محیط مدرسه باید محیط پیشرفت علم و دانش باشد، تأکید کرد: باید اخلاق در محیط مدرسه و همچنین اعتدال و میانه‌روی حاکم شود، اوهام و خشونت در مدرسه وجود نداشته باشد و در کلاس درس با احترام با یکدیگر برخورد کنند.

روحانی اظهار داشت: کودکان، نوجوانان و جوانان باید از روز اول زندگی در خانه و خانواده شاهد احترام به شخصیت خود باشند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به خشونت در منطقه و جهان، گفت: امروز مشکل بزرگ در منطقه و جهان خشونت است اما شما در محیطی امن درس و کلاس خود را در مدرسه آغاز می‌کنید، در همسایگی ما عراق، سوریه و یمن مدارسشان ویران شده و دوستان دانش‌آموز آنها به خاک و خون کشیده شدند.

روحانی با بیان اینکه خشونت تنها جنگ و ترور نیست، افزود: بی‌احترامی به یکدیگر، نبود اخلاق و برادری نوعی خشونت است و همچنین محروم کردن نوجوانان از تعلیم و تربیت نوعی خشونت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واردار کردن جوانان به کار پرزحمت خشونت است، تصریح کرد: رفتار در داخل خانه خارج از چارچوب اخلاقی و دینی و اسلامی خشونت است، البته باید ببینیم خشونت و بی‌اخلاقی از کجا نشأت گرفته و همچنین باید دریابیم که چه راهی وجود دارد تا جامعه، منطقه و جهان ما از خشونت آسوده شود.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح پرسش مهر ادامه داد: پرسش مهر امسال بنده از دانش آموزان سراسر کشور این است که خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند، در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می‌توانیم کشور و جامعه‌ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی و چگونه می‌توانیم جوامع منطقه‌مان و جهان را از خشونت برهانیم؟

روحانی با تأکید بر اینکه محیط کلاس دانش آموزان باید محیط سوال باشد و هرگز از سوال کردن نباید شرمنده شوند، ادامه داد: آنچه که ما را به پیشرفت می‌رساند سوال درست و دریافت پاسخ صحیح است از این رو از معلمان می‌خواهم که اجازه دهند دانش آموزان سوال بپرسند و آزادی را به خوبی احساس کنند.

رئیس جمهور افزود: از آغاز دبستان کلا‌س‌ها را به تیم‌های مختلف تقسیم و دانش‌آموزان را وادار به رقابت کنید، چرا که علم و دانش در سایه رقابت تیم‌های کلاسی امکان‌پذیر است. ما می‌توانیم با بیان کردن مطالب رقابت و علمی آینده بهتری را برای کشورمان پیش‌بینی کنیم.

وی با بیان اینکه امید کشور ما به نوجوانان و جوانان است یادآور شد: باید امید را از کلاس درس آغاز کنیم بنابراین اولین درس معلمان به دانش‌آموزان بایستی درس امید باشد، مدارس باید سرزنده باشد نه دلمرده؛ مدسه باید محیطی باشد که همه دانش‌آموزان احساس کنند مدرسه پناهگاه است، نه گریزگاه، بنابراین تلاش، تدبیر و امید ما از مدرسه آغاز می‌شود.

رئیس جمهور گفت: از همه معلمان در سراسر کشور می‌خواهم در دولت یازدهم در کلاس درس امید را به دانش‌آموزان و نشاط را به مدارس بازگردانند.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه اعتدال و میانه‌روی باید در مدارس آموخته شود خاطرنشان کرد: افراط و تفریط تخریب‌کننده برای زندگی امروز و فردای ما خواهد بود، تدبیر و عقلانیت ما را به آینده روشن می‌رساند و خرافات باعث انحطاط جامعه خواهد شد. 

رئیس جمهور متذکر شد: دولت تمام تلاش خود را برای رفاه معلمان به کار خواهد گرفت، اگر توانستیم در سالی که پیش رو داریم برای رفاه معلمان اقدامی انجام دهیم دلیل آن این است که برجام عملیاتی شده است. امروز منابع مالی ما بخشی در سایه برجام است که شرایط مناسب کسب و کار و کسب منابع مالی را برای دولت فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: کسانی که معتقدند آثار برجام دیده نمی‌شود باید بدانند بخش بزرگی از بودجه و منابع دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام است، به طوری که کشورمان توانست بدون استفاده از ذخایر به روی پای خود بایستد در حالی که کشورهای تولیدکننده نفت حداقل در سال گذشته 100 میلیارد دلار از ذخایر خود برداشت کردند، اما هنوز با کمبود مواجه هستند. باید بدانیم این شرایط مطلوب در سایه تلاش مردم، کارآفرینان، وحدت و انسجام جامعه، دولت و محیط مناسب پس از اجرای برجام است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه دست به دست هم دهیم تا آینده کشور را بسازیم تصریح کرد: به یاری هم می‌توانیم محیط زیست سالم‌تر و محیط کسب و کار را آماده‌تر کنیم و جامعه را به گونه‌ای بسازیم که جامعه و تلاش برای جوانان و نوجوانان مهیا شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح.
۱۲:۱۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
پرسش: خشونت از کجا منشاء ميگيرد و چگونه عده اي خشونت را مياموزند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
با برجام می توانیم خشونت رو برهانیم
همین عقب نشینی داعش در عراق هم از برکات برجامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
چه سوال نرم ولطیفی از بچه ها پرسیده !
آخرین اخبار