احتمال استفاده هند از خاک افغانستان برای حمله به پاکستان

رسانه‌های پاکستانی گزارش کرده‌اند که ارتش این کشور یک پلان عملیاتی را آماده کرده است تا در برابر هر گونه رفتار خصمانه از سوی هند واکنش نشان دهد.

احتمال استفاده هند از خاک افغانستان برای حمله به پاکستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور از هر اینچ خاک پاکستان دفاع می‌کنند.

خبرگزاری نیوز پاکستان در گزارشی نوشت که ارتش این کشور هم اکنون اهدافی را در هند انتخاب کرده است که در صورت بروز هر گونه رفتاری خصمانه از سوی هند، به عنوان رفتاری تلافی جویانه مورد هدف قرار دهند.

این خبرگزاری به نقل از منابع دفاعی پاکستانی نوشت که پاکستان کاملا آماده رویارویی با هر گونه چالش از طرف هند می باشد. پلان عملیاتی ما آماده است. همچنین ما هم اهدافی را در هند در نظر گرفته‌ایم که اگر هند به سوی ما تعرض کرد آن اهداف را هدف قرار دهیم و نیروهایی نیز برای این منظور تعیین کرده‌ایم.

خبرگزاری تایمز هند نیز در واکنش به این خبر نوشت؛ این گزارش رسانه پاکستانی به احتمال زیاد با هدف ارسال پیامی به هند می باشد، زیرا گفته می شود که هند به طور جدی گزینه نظامی علیه پاکستان را در نظر گرفته است.

دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان روز گذشته به نقل از ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش این کشور نوشت: بگذارید همه بدانند که نیروهای مسلح شجاع مان آمادگی کامل برای رویارویی با هر گونه تهدیدی را دارند و ان‌شاالله و با حمایت تمام ملت پاکستان از هر ذره خاک این کشور دفاع می کنیم.

وی افزود: هند به خوبی از توانایی‌های ما آگاهی دارد. این اتفاق چه شروع سرد و یا چه ادامه تندی باشد ما آماده هستیم.

منابع دفاعی پاکستان نیز گفته اند که آمادگی رویارویی با هر گونه حمله هوایی و زمینی را دارند و ارتش این کشور نیز فورا به این گونه تخطی ها پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری تایمز هند می افزاید این گزارش ها نشان می دهد که مقامات نظامی پاکستان با بیان کردن این گونه اظهارات می خواهند هند را از حمله نظامی واقعی باز دارند و فقط در حد حرف با یکدیگر حمله نظامی داشته باشند.

رها نوشت: خبرگزاری‌ها مدعی شده‌اند که هند ممکن است از خاک افغانستان برای حمله به ایالت بلوچستان پاکستان استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار