زاهدان

افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زاهدان

صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان قضایی دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در مراسم افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زاهدان گفت: دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای ثبت الکترونیکی پرونده‌ها و سهولت کار قضایی در شهرستان زاهدان افتتاح شد.

وی با اشاره به مزایای ثبت الکترونیکی پرونده‌ها گفت: هر چه از نیروی انسانی کمتر و از فناوری روز بیشتر استفاده کنیم یقینا آثار و برکات فراوانی برای جامعه و کشور به دنبال خواهد داشت.

حمیدی افزود: قوه قضائیه تلاش دارد پرونده‌های قضایی را از سمت و سوی سنتی خارج کند و به جایی برسیم که در قوه قضائیه با پرونده فیزیکی سر و کار نداشته باشیم و همه امور از طریق الکترونیکی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برای ورود به رسیدگی الکترونیکی لازم است دفاتری تاسیس و در اختیاری مردم قرار دهیم که مردم برای طرح دادخواست‌های حقوقی نیاز به وارد شدن به دستگاه قضایی نداشته باشند و با مراجعه به این دفتر امورات خود را پیگیری کنند.

حمیدی تاکید کرد: ابلاغ اوراق قضایی در این سیستم پیش‌بینی شده و نیازی به حضور مأمور ابلاغ نیست و از طریق دفاتر این کارها انجام خواهد شد که با توجه به اینکه مشکلات زیادی در رسیدگی پرونده‌های سنتی داریم این مهم تحولی بسیار بزرگ است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: به زودی دفاتر خدمات الکترونیک در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان نیز راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار