سمنان؛

موسسه خيريه اميرالمومنين شهميرزاد افتتاح شد

چندين طرح گردشگري موسسه خيريه اميرالمومنين شهميرزاد افتتاح و از تنديس استاد سيد ذبيح ا... صفا شهميرزادي پدر تاريخ ادبيات ايران رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در اين مراسم رئيس هيات‌مديره موسسه خيريه اميرالمومنين شهميرزاد گفت: موسسه خيريه اميرالمومنين شهميرزاد در سال 1368 تاسيس شد وعلت نامگذاري اين موسسه به نام مبارک حضرت علي (ع) اين بوده که مولا علي (ع )الگو و نمونه بارز نيکي ونيکوکاري بودند.
دکتر مرتضي نيکزاد يکي از افتخارات شهميرزاد را نداشتن حتي يک فقير دانست وگفت: بيشترين فعاليتهايي که در اين موسسه صورت مي‌گيرد کار فرهنگي است و عنوان کرد بيشترين هم و غم خود را در جهت ارتقا سطح فرهنگي جامعه قرار داديم چرا که چنانچه سطح فرهنگي جوامع بالا رود،اقتصاد جامعه پيشرفت مي‌کند و فقر از جامعه رخت برمي بندد.
وی فعاليت‌هاي فرهنگي موسسه خيريه را در ابعاد مختلف همچون مدارس، دانشگاه، ورزش و گردشگري معرفي کرد و نمونه‌هايي از اين کار فرهنگي را داشتن کتابخانه‌اي با بيش از بيست هزار جلد کتاب و غيره عنوان کرد.
نيکزاد از بهره برداري آلاچيقي به مساحت حدود شصت متر مربع با هزينه‌اي بالغ بر بيست ميليون تومان توسط خير بزرگوار حاج موسي وفاييان خبر داد.
نيکزاد ايجاد برج ساعت بر بام موسسه خيريه را اينگونه تفسيرکرد که اين المان نشان دهنده وقت شناسي مردم شهميرزاد بوده وجلوه خاصي نيزبه ساختمان موسسه داده که توسط حاج بهروز يوسفي اهدا شده است.
وي همچنين پل عابر رو احداث شده حد فاصل خيابان قلعه به تالار مجتمع خيريه را نيزبه جهت افراد کهنسال، معلول و جانباز که به علت وجود پله توانايي حضورو شرکت در مراسمات را نداشتند اعلام کردکه به مبلغ دويست ميليون ريال توسط حاج فريدون کارون احداث شد.
نيکزاد آبنماي ورودي ساختمان را نيز از جلوه‌هاي گردشگري ورودي موسسه معرفي کرد و عنوان کرد که خير بزرگوار حاج غلامعلي نيکزاد به موسسه اهدا کرده است.
مرتضي نيکزاد يکي از مهمترين کارهاي اين موسسه را قراردادن تنديس و احداث پايه استاد دکتر سيد ذبيح ا...صفا در ورودي موسسه دانست که به منظور تقدير وتشکر از مقام علمي وبه پاس زحمات ايشان که بيش از هشتاد سال قلم در دست گرفتند و نوشتند و هم‌ وزن خود کتاب به چاپ رساندند که يکي از آثار اين بزرگ مرد تاريخ ادبيات ايران بوده که پانزده بار تجديد چاپ شده است که در دانشگاه‌هاي جهان و ايران تدريس مي‌شود ضمن اينکه حماسه سرايي‌هاي استاد صفا نيز مثال زدني است.
وي ايجاد چندين قفسه مجموعه کتاب‌هاي استاد ذبيح ا...صفا را نيز در کتابخانه خيريه اميرالمومنين از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي وسپاسگذاري از پدر تاريخ ادبيات ايران عنوان کرد.
انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.