راهنمای خرید تلویزیون

اگر قصد خرید تلویزیون را دارید این مطلب را ازدست ندهید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،خرید یک تلویزیون جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و تکنولوژی‌های متفاوت امروزی، همیشه کاری دشوار بوده و هست. نه تنها برای کاربران عادی بلکه برای فروشندگان تلویزیون، تولیدکنندگان، خرده‌فروشی‌ها و منتقدین هم کاری پیچیده است. با جست‌وجو در اینترنت، وضعیت پیچیده‌تر هم می‌شود چرا که در معرفی محصولات جدید با انبوهی از تکنولوژی‌های جدید و متعلقات اضافی مواجه می‌شویم. لذا امیدواریم که این راهنمای خرید تلویزیون بخشی از پیچیدگی‌ها را ساده کرده و در تصمیم‌گیری به شما کمک کند. ببینیم چه نکاتی در خرید یک تلویزیون جدید اهمیت بیشتری دارند.

اگر درگیر خرید اسباب و لوازم خانه به خصوص تلویزیون شده باشید می‌دانید که ارزیابی اینکه چه ابعادی از صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند برای اتاق یا سالن مناسب باشد چقدر سخت است. فاصله اغلب افراد از صفحه نمایش تلویزیون چیزی در حدود 3 متر است و بنا به پیشنهاد THX باید از تلویزیونی استفاده نماییم که 40 درجه از زاویه‌ی دید پیش روی ما را پرکند. خب بدین ترتیب کدام یک از ابعاد 37، 42، 50، 65 یا 90 اینچ مناسب نیاز ماست؟ در این مقاله راهکارهای عملی برای ارزیابی صحیح و رسیدن به نتیجه‌گیری مطلوب را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اگر قصد خرید تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر کار این مقاله را تا به انتها مطالعه کنید، شاید بتوانید جایگزین بهتری با هزینه‌ی کمتر و خروجی بزرگ‌تر را نیز در نظر بگیرید. بله، امروزه با بالا رفتن کیفیت نمایش پروژکتورها، این ابزارها که روزگاری تنها در موارد محدودی به کار گرفته می‌شدند، کاربری بیشتری یافته‌اند و سر از خانه‌ی گیک‌ها درآورده‌اند. بیایید به برخی از نقاط مثبت و منفی این ابزارهای نمایش بپردازیم و ببینیم آیا می‌توانیم آن را جایگزین تلویزیون کنیم، یا خیر.

نسبت کنتراست یا معادل فارسی آن نسبت تضاد یکی از مهم‌ترین مشخصه‌‌های تلویزیون‌ و نمایشگر است. وقتی دو تلویزیون را در کنار هم می‌گذاریم و کیفیتشان را مقایسه می‌کنیم، یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت همین نسبت کنتراست است. معمولاً نمی‌توان تلویزیون‌های دلخواه را کنار هم گذاشت و مقایسه کرد و به همین دلیل مقایسه‌ی اعداد نسبت کنتراست روش خوبی برای تشخیص تلویزیون بهتر است، البته اگر اعداد اعلام شده واقعی باشند! برای اینکه بهترین تلویزیون را با توجه به بودجه‌ی خود انتخاب کنید، بهتر است ابتدا مفهوم نسبت کنتراست را بدانید و درست در مورد آن قضاوت کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار