اصفهان؛

توسعه صنایع دستی گامی به سوی پیشرفت اقتصادی

برگزاری اجلاس بین المللی صنایع دستی در اصفهان، فرصتی مغتنم برای پیوند میان هنر و اقتصاد و توسعه پایدار جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در آئین افتتاح هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان با ایراد سخنانی تاکید کرد:صنایع دستی ایران خیزش جدیدی را برای حضور در بازارهای جهانی آغاز کرده است.

مسعود سلطانی فر با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی صنایع دستی در اصفهان شهر جهانی صنایع دستی افزود: برگزاری اجلاس بین المللی صنایع دستی در اصفهان شهر تاریخ و شهر جهانی صنایع دستی، فرصتی مغتنم است که از طریق آن می توان پیوند مناسبی میان هنر و اقتصاد پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس فرصت مناسبی است که بر اساس آن می توان سیاستهای آینده جهان را با توجه به رشد، تولید و بازرگانی جهانی بر مبنای صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار داد تصریح کرد: بدون شک امروزه صنایع دستی، عاملی پویا در توسعه ملی جوامع به شمار می رود، لذا همگان امروز دریافته اند صنایع دستی و توسعه اقتصادی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

سلطانی فر در همین راستا تصریح کرد: امروز جهان بیش از هر زمان دیگر به توسعه صنایع سبز نیاز دارد، لذا هرگونه اقدام در توسعه صنایع دستی فرصتی مناسب را برای توسعه پایدار جهانی فراهم می سازد .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.