فراز و نشیب سپاهان در لیگ شانزدهم

تیم فوتبال سپاهان با تغییرات فراوانی که در شاکله تیمش بوجود آورد فصل شانزدهم را تا ایستگاه هفتم پر افت و خیز آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال وفوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛قطار لیگ برتر فوتبال به علت بازی های تیم ملی در ایستگاه هفتم متوقف شد. براین اساس عملکرد فصل گذشته و فعلی زردپوشان اصفهانی در فوتبال ایران را مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم که از نظر خواهیم گذراند.

طلایی پوشان اصفهانی که لیگ چهاردهم را به طور دراماتیک گونه آغاز و به مقام قهرمانی دست پیدا کردند، با شروع لیگ پانزدهم، به طور ناگهانی اصغر باقریان را به عنوان مدیر عامل، جانشین خلیلیان کردند تا روند روبه رشدشان را با حسین فرکی ادامه دهند .

سپاهانی ها خیلی زود و با همه اعضاء اردوی پیش از فصل را در استانبول ترکیه، برپا کردند اما به محض اینکه وارد نصف جهان شدند حاشیه های زیادی گریبانگیر این تیم پر افتخار اصفهانی را گرفت. 

در راس همه این حاشیه ها محرم نویدکیا قرار داشت. کاپیتان نوید کیا، بخاطر کنار گذاشتن محمد علی احمدی از سوی فرکی به حالت قهر اردوی تیم  را ترک کرد و به هیچ تماس تلفنی هم پاسخ نمی داد. لیکن زرد پوشان تا هفته ششم با بردهای مهم و بدون باخت در رده دوم منتقدان خود را خاموش نگه داشتند. 

طلایی پوشان با 14 امتیاز ،بدون باخت و چهار برد و دو تساوی پشت سر استقلال، مدعی تمام عیار قهرمانی محسوب می شدند تا اینکه شاگردان فرکی در ایستگاه هفتم در قم نتیجه مسابقه را با یک گل به تیم صبا واگذار کردند.

در همین حین سکوهای ورزشگاه یادگار امام قم، شعار حیا کن رها کن را برای فرکی سرودند، که دور از اخلاق و منش پهلوانی در ورزش و فوتبال بود. سرمربی تیم سپاهان با کسب مقام دومی تا آن زمان نتایج ضعیفی بدست نیاورده بود پس چرا سکوها شمشیرها را از رو بستند ؟

این هجمه به مذاق فرکی خیلی خوش نیامد و وی با صراحت تمام گفت : این معدود تماشاگران از جای به خصوصی خط می گیرند.

 دل نگرانی های حاج حسین، با نتایج دور از انتظار این تیم تا ایستگاه یازدهم لیگ چهاردهم ادامه داشت تا اینکه استیماچ کروات تبار جای وی را در تیم اصفهانی گرفت. البته این نکته وجود دارد که طوفان زرد آسیا تا هفته هفتم آمار قابل قبولی داشت.
 
سپاهان در هفت هفته لیگ شانزدهم 

طلایی پوشان پس از کش و قوس های فراوان لیگ پانزدهم را با التهاب فراوان به پایان بردند. مدیران و مسئولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با عبدالله ویسی سر میز مذاکره نشستند به این امید که "پپ گواردیولای وطنی " بتواند با اهداف کوتاه و بلند مدتش آنها را قهرمان قاره کند. 

عبدالله ویسی، بهترین مربی فصل پانزدهم که با استقلال خوزستان شگفتی ساز شد و به مقام قهرمانی رسید در کمال ناباوری میانگین سنی تیم سپاهان را کاهش داد و از جوانان جویای نام و گمنام دیگر تیم ها بهره برد.

متولیان امر و کادر فنی تیم سپاهان برای اینکه از تیغ انتقادهای منتقدان در امان باشند چراغ سبز خودشان را به محرم نوید کیا نشان دادند تا بازی موش و گربه میان آنها برای علاقه مندان به این تیم نمایان تر شود.

 تیم عبدالله ویسی در هفت هفته لیگ شانزدهم به نوعی منحنی سینوسی در جدول رده بندی داشت و با سه برد، یک تساوی و سه باخت با 10 امتیاز در رده پنجم جدول جا خوش کرده است.

سپاهان با حسین فرکی و با تجربه ها در مکان دوم جدول به عنوان مدعی تمام عیار در لیگ پانزدهم قرار داشت و اکنون همین تیم با عده ای جوان گمنام در رده پنجم جدول قرار دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار