با ورزش فریزبی بیشتر آشنا شوید

رییس انجمن فریزبی به معرفی ورزش مهیج فریزبی و سبک های آن پرداخت.

با ورزش فریزبی بیشتر آشنا شویدبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران فريزبي يك بشقاب از جنس پلاستيك با وزن بين ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم بوده كه به واسطه شكل آيروديناميك خاص خود قابليت پروازي زيبا با پرتاب فردي متبحر را داراست اين ورزش به صورت تفريحي در هر محيط باز مثل پارك يا پاركينگ يا صحرا با حضورحداقل دو نفر با پرتاب يك بشقاب براي همديگر كه به شكل جالبي در هوا پرواز مي كند و لحظات نشاط انگيزي براي آنها به وجود مي آورد، قابل انجام مي باشد و بدون آنكه خود فرد متوجه شود باعث تحرك فرد و انجام حركات ورزشي مناسب مي گردد.

زبرجد، رئیس انجمن فریزبی فدراسیون ورزش های همگانی در گفت و گو با رادیو ورزش در مورد این رشته توضیح داد: سبک های مختلف فریزبی دارای دیسک هایی با ابعاد و وزن های مختلف است. این ورزش در حدود ۴۰ نوع سبک بازی دارد و از این تعداد ۷ سبک آن بطور رسمی توسط فدراسیون جهانی فریزبی حمایت می شود. سبک التیمیت فریزبی که معروفترین سبک این ورزش است به صورت گروهی انجام می شود. این سبک همراه با پاس کاری، محوطه گل و امتیازبندی است. در سبک دبل دیسک دو نفر مقابل دو نفر دیگر و همزمان با دو دیسک بازی می کنند. در سبک فری استایل هم حرکات نمایشی بسیار جالبی با قوانین خاص خود انجام می شود.

زبرجد تاکید کرد: در همه استان ها کمیته فریزبی زیرنظر هیأت ورزش های همگانی استان وجود دارد که علاقمندان می توانند در کلاس های آموزشی این کمیته ها ثبت نام کنند.




با ورزش فریزبی بیشتر آشنا شوید

با ورزش فریزبی بیشتر آشنا شوید



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار