بندرعباس؛

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ

همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حجت الاسلام حاج صادقی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش گفت: وظیفه روحانیت بیان نقش عاشورا در زنده نگه داشتن دین و بیان ماهیت و بعد حماسی نهضت عاشورا کنار بعد مصیبت است.
وی تبیین  و دفاع از دین، و نقش راهبردی و مدیریت  را از شئون روحانیان بیان کرد.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دین شناسی و درک درست از واقعیت از الزامات شأن  روحانیت است.
حجت الاسلام حاج صادقی معنویت را از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس برشمرد.
وی گفت: مبلغان در ماه محرم به توجه دادن مردم به هشدارهای قرآن، بصیرت افزایی نسبت به توطئه، نقشه و برنامه های دشمن، ایجاد هوشیاری همراه با اقدام برای جلوگیری از نفوذ دشمنان بپردازند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: دشمنان به دنبال نابودی جهان اسلام و کم اعتقاد کردن مردم هستند.
آیت الله نعیم آبادی افزود: باید با پیروی از رهبری آگاه و انسجام وحدت کلمه از ایجاد اختلاف جلوگیری کرد و قدرت خود را  در برابر دشمن حفظ کنیم.
وی گفت: در ماه محرم باید به رشد خصوصیات اخلاقی پرداخته شود زیرا رشد بدون اخلاق فایده ندارد.
مدیر کل دادگستری هرمزگان هم در این همایش افزود: محرم و صفر فرصت مناسبی برای حضور مبلغان بین گروه های مختلف مردم برای کاهش تعارضات و ناهنجاری ها در جامعه است.
حجت الاسلام اکبری گفت: از ابتدای سال تاکنون جرائم و اتهامات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال  چهار و شش دهم درصد افزایش یافته است.
وی افزود: سرقت بیشترین اتهام مطرح در پرونده ها در استان است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان هم در این همایش گفت: امسال هزار و 600 مبلغ 3 روز قبل از آغاز ماه محرم به مدت 5 روز به شهرها و روستاهای هرمزگان اعزام می شوند.
حجت الاسلام انصاری راد افزود: از این تعداد 400 مبلغ بومی هستند و مابقی از استان های قم، مشهد و اصفهان به هرمزگان اعزام می شوند.
وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر بین علما، توجیه مبلغان در عرصه تبلیغ دینی، بیان وظایف آنها در ماه محرم و تبیین ارزش های دینی و قرآنی بین مردم برشمرد.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.