ورزیده‌ترین اندام متعلق به کودکان کدام کشور است؟+جدول

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان تانزانیایی بالاترین توان فیزیکی و ورزیده‌ترین اندام را در میان کودکان سایر ملل دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کوآرتز؛ کودکان تانزانیایی ورزیده‌ترین اندام و بالاترین توان فیزیکی را در میان کودکان سایر ملل دارند.

مطالعات جدید جاستین لَنگ، دانشجوی دکتری دانشگاه اتاوا حاکی از آن است که کودکان تانزانیایی، ایسلندی، نروژی و ژاپنی از تناسب‌اندام بهتری نسبت به کودکان مکزیکی، پِرویی، لتونی و آمریکایی برخوردارند.

لَنگ در تحقیق خود با استفاده از یافته‌های محققان آمریکایی و استرالیایی آورده است: از نوجوانان 9 تا 17 ساله در 50 کشور جهان تست دوی 20 متر رفت‌وبرگشت گرفته شد تا حداکثر توان هوازی آن‌ها موردبررسی قرار بگیرد. درنهایت، با بررسی ظرفیت توان هوازی کودکان مشخص شد کودکان تانزانیایی از بالاترین توان هوازی برخوردارند. از سوی دیگر، این کودکان به دلیل توان هوازی بالا و متابولیسم سریع از تناسب‌اندام بهتری نیز بهره می‌برند. کودکان تانزانیایی در حالی رتبه نخست ورزیده‌ترین کودکان جهان را از آن خود کرده‌اند که ازنظر شاخص توسعه انسانی، کیفیت زندگی و رفاه در درجات پایینی قرار دارند.

به عقیده لَنگ، پیشرفت علم و تغییر سرگرمی کودکان، تحرک پایین و صرف انرژی اندک از مهم‌ترین دلایل کاهش توان هوازی کودکان و بروز عارضه چاقی در آن‌ها است.

ورزیده‌ترین اندام متعلق به کودکان کدام کشور است؟ورزیده‌ترین اندام متعلق به کودکان کدام کشور است؟ورزیده‌ترین اندام متعلق به کودکان کدام کشور است؟ورزیده‌ترین اندام متعلق به کودکان کدام کشور است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
از ایران خبری نیست نباید هم باشه همه به جای دو میدانی معتاد فناوری و تکنولوژی هستن
آخرین اخبار