گزافه گویی ارنست مونیز: واشینگتن به توافق هسته ای پایبند بوده است

وزیر انرژی آمریکا مدعی شد واشینگتن به توافق هسته ای تاریخی امضا شده با ایران پایبند بوده و دلیلی وجود ندارد که تهران شکایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز ،  «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد آمریکا به توافق هسته ای تاریخی امضا شده با ایران پایبند بوده و دلیلی وجود ندارد که تهران شکایت کند.

مونیز در نشستی خبری در حاشیه نشست سالانه کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد مدعی شد تحریم هایی که باید لغو می شد، لغو شده است. این چیزی است که ما به آن متعهد شدیم و این مسئله صورت گرفته است.

وی افزود: نتایج این توافق در خصوص تعداد شرکت هایی که به سرمایه گذاری خارجی مستقیم در ایران اقدام می کنند مسئله ای است که تصمیم آن در دست دولت نیست بلکه به شرکت ها مربوط است.

مونیز همچنین ادعا کرد واشینگتن به آنچه که درچارچوب این توافق متعهد شده بود عمل کرده است و مسئولان آمریکایی به بانک های بزرگ اروپایی آنچه را درباره لغو تحریم ها باید می گفتند گفته اند اما تاکنون به جز بانک های کوچک و متوسط، با ایران تعامل نکرده اند.  

وی افزود : بانکها باید با شفافیت بیشتر و اطمینان بیشتر تعامل کنند که این نیاز به زمان دارد.

مونیز اضافه کرد : تولید نفت ایرانی ها و صادراتشان به سطح پیش از تحریم ها رسیده است. همانند گذشته نفت صادر می کنند و این مسئله در آمد بسیار بیشتری را ایجاد می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار