در روزی که بهای جهانی نفت کاهش یافت، ارزش طلا بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز؛ پس از آنکه بهای جهانی نفت در جلسه گذشته 3 درصد افزایش یافت و سرمایه‌گذاران این حوزه توانستند به سود خوبی برسند، بهای طلای سیاه در معاملات روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت. بالا رفتن ارزش دلار در مقایسه با سبد ارزهای مهم جهان نیز تاثیر انکارناپذیری بر کاهش نسبی بهای نفت داشت.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مناظره شب گذشته مقابل "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات، برتری داشت و همین موضوع موجب افزایش ارزش دلار شده است. 

هنوز هم نگرانی‌هایی درمورد مازاد تولیدات در بازارهای نفتی وجود دارد و مشخص نیست نتیجه نشست غیررسمی اعضای عضو و غیرعضو اوپک در مورد طرح فریز نفتی به کجا ختم شود.

بهای آتی نفت برنت با 15 سنت کاهش به 47 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. این درحالیست که در معاملات جلسه گذشته رشد 1.46 دلاری (معادل 3.2 درصد) را تجربه کرده بود.

بهای آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 6 سنت کاهش به بشکه‌ای 45.87 دلار رسید. شاخص نفت امریکا در معاملات جلسه گذشته رشد 1.45 دلاری (معادل 3.3 درصدی) را تجربه کرده بود.

با انجام نخستین جلسه از مناظره انتخاباتی میان دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا و تردید سرمایه‌گذاران آسیایی از نتیجه آن بر قیمت‌ها، بهای طلا تغییر چندانی نیافت و تقریبا ثابت ماند.

بهای جهانی طلا در معاملات روز سه‌شنبه هزار و 337 دلار و 41 سنت در هر اونس تعیین شد. بهای آتی طلای آمریکا نیز فقط 2 دهم درصد کاهش یافت و هزار و 341 دلار و 60 سنت در هر اونس ارزشگذاری شد.

سرمایه‌گذاران آسیایی منتظر هستند تا نتیجه مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را بر روی شاخص‌های بورس آمریکا و ارزش دلار مشاهده کنند، به همین دلیل بهای طلا تقریبا بدون تغییر باقی ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار