شهرکرد؛

معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج

آیین اختتامیه نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج با معرفی و تقدیر از برترین ها در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار شهید هنرمند کشور، شامگاه گذشته در آیینی با معرفی و تقدیر از برترین ها در ۲ بخش داستان کوتاه و داستانک در فرهنگسرای شهرکرد به کار خود پایان داد.

غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان، حمید شاه آبادی جانشین معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت و رئیس مرکز طرح و برنامه سازمان صدا و سیما، سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) و جمعی از هنرمندان در آیین اختتامیه این جشنواره حضور داشتند.

در بخش داستان کوتاه رده سنی بزرگسال نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، عابدین زارع با اثر «بر سر پیمان» از استان فارس رتبه نخست، مهدی زارع با اثر «انگشتر عقیق» از استان فارس رتبه دوم و ساره نوروزی درونکلاه با اثر «سیزده شو» از استان مازندران رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین در این بخش، وحید حسنی هنزایی با اثر «پرواز استانبول» از استان یزد، جلال توکلی اله آبادی با اثر «کوه به کوه ... آدم به آدم» از استان یزد، رقیه کریمی با اثر «دارم یک پروانه می شوم» از استان همدان، رضوان کریمی با اثر «رفتن به جهنم آسان نیست» از استان اصفهان، محمد سعید احمدزاده با اثر «پتوهای آویخته» از استان فارس، اعظم‌السادات سرآبادانی با اثر «عطش رهایی» از تهران و لیلا امانی با اثر «صدای زمین» از استان همدان مورد تقدیر قرار گرفتند.

در رده سنی نوجوان و جوان بخش داستان کوتاه نیز پریا دوستی با اثر «هسته تلخ زندگی من» از استان زنجان رتبه نخست، فاطمه اسلامی با اثر «یک حج ناتمام» از استان اردبیل رتبه دوم، فاطمه اسدی با اثر «هادی» از استان اردبیل رتبه سوم را کسب کردند.

از یحیی شاکری با اثر «ماهی ها به فرمان خدایند» از تهران و شیما شهیدزاده با اثر «باغ بچه ها» از استان کرمان نیز در این بخش تقدیر شد.

در رده سنی بزرگسال بخش داستانک این جشنواره هم هانی شجاعی با اثر «معجزه» از استان مازندران حائز رتبه نخست، صبا عنایتی با اثر «یقین» از استان قزوین حائز رتبه دوم و معصومه تصدیقی با اثر «احرام سرخ» از استان خوزستان حائز رتبه سوم شدند.

در این بخش همچنین فاطمه ستاره با اثر «دلتنگی» از استان فارس، عزت ‌الله صدیقی هفشجانی با اثر «قرعه» از استان چهارمحال و بختیاری، بیژن کیا با اثر «گرد و غبار» از استان فارس، سید ابراهیم پیره با اثر «فرم سفید» از استان کرمانشاه، فاطمه صادق‌تبار با اثر «وقتی عمل خبر رسان می شود» از استان مازندران، مصطفی محمدی با اثر «ذره ذره» از استان خراسان‌رضوی و ابراهیم باقری حمید‌آبادی با اثر «هنوز محمد» از استان مازندران مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفتند.

در بخش داستانک رده سنی نوجوان و جوان هم الهام خوشی با اثر «آن روز کذایی» از استان زنجان رتبه نخست، نسترن اکبری با اثر «نائب الزیاره» از استان زنجان رتبه دوم و آنیتا زارع با اثر «کوچه شهید بهمن مرادی» از استان گیلان رتبه سوم را به دست آوردند.

از پوریا اسکندرزاده با اثر «بی خداحافظی» از استان تهران و فاطمه گایینی با اثر «عروسک نامه بر» از استان قم نیز در بخش داستانک نوجوان و جوان تقدیر شد.

در این آیین همچنین از خانواده معظم شهدای مدافع حرم احمد قاسمی و علی طاهری، شهید سیامک کبیری و شهید منا عبدالصالح جهانبازی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره 2 هزار شهید هنرمند کشور، در روزهای یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 مهرماه جاری همزمان با هفته دفاع مقدس، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

در مجموع یک هزار و 202 اثر شامل 692 اثر در بخش داستان کوتاه و 510 اثر در بخش داستانک از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 604 داستان کوتاه از این تعداد مربوط به گروه سنی بزرگسال و 88 اثر مربوط به نوجوان و جوان و 444 اثر داستانک مربوط به گروه بزرگسال و 66 اثر این بخش مربوط به کودک و نوجوان بود.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار