فلاحت پیشه در صحن علنی مجلس:

وزیر اقتصاد تاثیر FATF را در حوزه‌های پولشویی اعلام کند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد باید اعلام کند که در حوزه‌های پولشویی چقدر موفقیت از طریق FATF حاصل می‌شود.

وزیر اقتصاد باید اعلام کند که FATF چقدر می‌تواند در حوزه‌های پولشویی موثر باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله فلاحت پیشه در صحن علنی امروز مجلس سه شنبه 6 مهرماه در رابطه با سخنان طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس گفت:آنچه که در مورد تطبیق گفتید؛ طبیعی است که مقررات بین‌المللی را کشورهای غربی می‌نویسند و خودشان بلافاصله با آن تطبیق پیدا می‌کنند و با ما دچار مشکل می‌شوند و نگرانی ما از این است که مدعی می‌شوند ما برخی از مواد را اجرا نمی‌کنیم و همین موارد ریز را به موارد اصلی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل می کنند.

وی در رابطه با مبارزه‌ با تروریسم، قاچاق و فرار مالیاتی گفت: تاکنون شما هرچه گزارش دادید گزارش ملی این مبارزات بوده و هیچ ربطی به FATF نداشته و باید گفت که چه بخشی از این‌ها براساس همکاری‌های اطلاعاتی با FATF‌ شکل گرفته آیا قرار است فقط ما به آنها کمک کنیم یا آنها هم به ما کمک‌هایی خواهند کرد گزارش دقیق این موضوع را ارائه دهید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر همکاری‌ها صورت بگیرد ما تشکر هم می‌کنیم ولی وزیر اقتصاد باید اعلام کند که در حوزه‌های پولشویی چقدر موفقیت از طریق FATF حاصل می‌شود که ما بتوانیم در آینده از کار دولت ارزیابی داشته باشیم.

فلاحت ‌پیشه اظهار داشت: اینکه شما گفتید که لایحه آن به مجلس می‌آید از این موضوع خوشحال هستیم زیرا معتقدیم با آمدن لایحه به مجلس بخشی از مشکلات حل می‌شود و بخشی از همکاری‌هایی که دولت شروع کرده است باید بخشی از آن در قالب لایحه شکل بگیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما کمیسیون مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل ندادیم که آنها باهم حدود را مشخص کنند که دولت تا چه حد می‌تواند اجرا کند یا اینکه نمی‌تواند و تصویب این لایحه در مجلس است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار