آبادان؛

رونمایی ازکتاب «تاریخ آبادان»

به مناسبت هفته دفاع مقدس، از کتاب «تاریخ آبادان» در محل تالار مهر آبادان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی مولف آبادانی کتاب تاریخ آبادان در آئین رونمایی از این کتاب گفت: به رغم آنکه شهر آبادان دروازه تمدن مدرنیته به کشور است اما در هیچ جایی به این موضوع به صورت جامع پرداخته نشده است.

سید عارف موسوی افزود: اگر چه در مورد آبادان مطالبی را به صورت گفتاری از زبان افراد مختلف شنیده ایم اما به صورت نوشتاری تاکنون کتابی منتشر نشده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب تاریخ آبادان شامل یک مجموعه چهار جلدی شامل «ژئوفیزیک»، «سیاست و حکمرانان»، «انقلاب، عهدنامه ها و نفت» و «جنگ و شاخصه های فرهنگی» است، گفت: هدفم از نگارش و تالیف این مجموعه خروج شهر آبادان از بلاتکلیفی تاریخی بود.

موسوی با بیان اینکه برخی از تاریخ نویسان مدعی شده اند که آبادان یک شهر کپرنشین بوده است، افزود: توانستیم با استناد به مدارکی که توسط کاوشگران در این خصوص به دست آمده نشان دهیم که آبادان از یک هویت تاریخی اثبات شده به لحاظ مدرنیته و البته در برخی دوره ها در حد روستا برخوردار بوده است.

مجموعه چهار جلدی کتاب تاریخ آبادان شامل ۶۲ فصل است که در سه هزار و ۴۰۰ صفحه نگارش و در ۲ هزار دوره چهار جلدی و توسط موسسه شمیم یاس ولایت چاپ و منتشر شده، قیمت فروش این مجموعه چهار جلدی ۲۰۰ هزار تومان است که آبادانی ها می توانند آن را با قیمت ۱۵۰ تومان خریداری کنند، «ترجمه منظوم قرآن کریم»، «کوچه های خاطره»، «در حوالی شهود»، «از گذشته ای که نمی آیم»، «رستاخیز غیرت»، «با کاروان دل»، «معراج نامه»، «نانوشته ها»، «بی نشانی» از دیگر تالیفات این نویسنده توانمند آبادانی است، آئین رونمایی از کتاب تاریخ آبادان به همت معاونت فرهنگی شهرداری آبادان برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.