ساری،

برداشت 10 درصد نارنگی پیش رس در مازندران

10 درصد نارنگی پیش رس در مازندران برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد تقی شکوهی، مدير باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت نارنگی پيش ‌رس از اواخر شهريور شروع شد و تاکنون 10 درصد از نارنگی ‌های پيش ‌رس استان برداشت شده است.

شکوهی با بيان اينکه ميزان توليد نارنگی ‌های پيش ‌رس 110 هزار تن در استان است، افزود: اين نوع نارنگی تا پايان مهر برداشت می شود.

وی گفت: در مهر هيچ جای کشور توليد مرکبات ندارد و مازندران در مهرمرکبات کشور را تامين می ‌کند، لازم است همه مردم بدانند نارنگی پيش رس مازندران با وجود رنگ سبز دارای مزه شيرين است و بهتر است از اين نوع نارنگی با پوست سبز استفاده کنند.

مدير باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: نارنگی پيش رس چون قبل از تغيير رنگ شيرينی آن کامل می شود نياز به سبززدايی ندارد.

شکوهی با بیان اینکه برداشت نارنگی محلی يا(اونشو) تا پايان آبان ادامه دارد و از اواخر آبان تا اوايل دی برداشت پرتقال تامسون انجام می شود، گفت: ميزان توليد نارنگی محلی امسال 44 هزار تن و پرتقال تامسون يک ميليون و 500 هزار تن پیش بینی می شود.

وی افزود: از اوايل دی امسال برداشت پرتقال توسرخ(خونی) آغاز می شود و تا پايان بهمن ادامه دارد و ميزان توليد اين محصول نيز 300 هزار تن برآورد می شود.

مازندران50 درصد مرکبات کشور توليد می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار