افزایش رشد اقتصادی انگلیس پس از برکسیت برخلاف انتظار عمومی

برخلاف باور‌ها، کارشناسان از افزایش رشد اقتصادی انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.

افزایش رشد اقتصادی انگلیس پس از برکسیت برخلاف انتظار عموم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس،  بنابر تحلیل‌های ماهانه که در اختیار «فیلیپ هاموند،» وزیر خزانه انگلیس قرار می‌گیرد، تعدادی از کارشناسان مستقل باور دارند تولید ملی این کشور در سال جاری افزایش خواهد داشت.

علی‌رغم باور همگان به اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک شوک اقتصادی را در پی خواهد داشت، کارشناسان از افزایش رشد تولید این کشور خبر می‌دهند. بنابر اطلاعات جمع‌آوری شده برکسیت تأثیر چندانی بر رشد اقتصادی انگلیس نداشته است.

برخی پیش‌بینی می‌کنند انگلیس برای کنترل شدید مرزها و خروج کامل از بازار مشترک اتحادیه اروپا آماده می‌شود.

«کرگ مک‌کینلی،» سیاستمدار انگلیسی که حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) بود، در این خصوص اعلام کرد: «با افقی که در تجارت آزاد جهانی پیش روی انگلیس است، اقتصاد این کشور در شرایط خوبی است.»

وزارت خزانه‌داری به طور ماهانه پیش‌بینی‌های موسسات اقتصادی مختلف را جمع‌آوری می‌کند و براساس آنها میزان رشد اقتصادی را پیش‌بینی می‌کند. نخستین پیش‌بینی ماهانه پس از برکسیت رشد اقتصادی سال 2016 را از 1.8 درصد به 1.5 درصد کاهش داد. اما جدیدترین مقایسه‌ انجام شده رشد اقتصادی سال 2016 را بار دیگر 1.8 درصد تخمین زده است.

بنابر تحقیقات انجام شده، کارشناسان باور دارند رشد اقتصادی انگلیس آهسته می‌شود؛ اما میزان این کاهش را ملایم‌تر پیش‌بینی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار