ارسال 191 مقاله به دبیرخانه دانشگاه امام خمینی در هفته پژوهشی

رییس دانشگاه علمی کاربردی امام خمینی گفت: در سال 94 در هفته پژوهش تعداد 191 مقاله به دبیرخانه این مرکز آموزشی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروسی رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی امام خمینی (ره) در مراسم جشن دانش آموختگی 400 نفر از دانشجویانش عصر امروز در مجتمع فرهنگی سید الشهدا با اشاره به اهمیت دانش افزایی بنیاد شهید برای همه احاد مردم اظهار داشت: بنیاد شهید به دنبال توسعه علم و کاربردی شدن مهارت‌ها بوده و به همین دلیل دانشگاه علمی کاربردی امام خمینی ره از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: در رشته های متنوع تعداد 9000 دانشجو بر اساس نیاز سنجی آموزشی در حال تحصیل بوده در حال تحصیل در رشته های مدیریت فرهنگی، مددکاری اجتماعی، تکنولوژی آموزشی و مدیریت مالی هستند.

گروسی یادآور شد: امروز 396 نفر در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده اند.

وی گفت: از میان 110 استاد این مرکز 23 نفر دارای رتبه علمی بوده که در سال 94 در هفته پژوهش تعداد 191 مقاله به دبیرخانه دانشگاه علمی کاربردی امام خمینی ارسال شده و این باعث افتخار مدیران این مرکز و بنیاد شهید است.

پیشرفت علم؛ نیاز امروز کشور. کسب ایران در رتبه دوم رشد علمی دنیا

در ادامه این مراسم  انصاری قایم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت ...همه ساله به خاطر مقاومتی جانانه و مقدس جشن گرفته و یاد رزمنگان دلاور را گرامی می داریم.

وی بیان کرد: دشمن در زمان اول جنگ می دانسته که جمهوری اسلامی ایران برای رژیم اشغالگر قدس دردسر ساز شده و به همین دلیل با ما مرتبا به مقابله می پردازد.

انصاری یادآور شد: موفقیت امروز کشور حاصل مدیریت جهادی هشت سال دفاع مقدس بوده و به خاطر جهش های استعدادهای درونی جوانان این ایام را جشن می گیریم.

وی عنوان کرد: در کشور 2800 دانشجوی شهید داشته که این جوانان درس و تحقیقات را رها کرده و سنگرهای حق علیه باطل  را پر کردند.
انصاری ابراز داشت: مرکز علمی کاربردی امام خمینی در سطح کشور 900 دانشجو داشته و از همه اقشار مردم از جمله خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران در این مرکز اموزشی مشغول به تحصیل هستند‌.

وی تاکید کرد .به خاطر رشد چشمگیر علمی کشور دشمن مجبور شده پای میز مذاکرات با ما نشسته و به صحبت های ما گوش فرا دهد.
انصاری با بیان اینکه اعضای هیات علمی این مرکز باید تقویت شود ..تصریح کرد ‌‌پروژه های مقطع کارشناسی باید کاربردی  ودر همه عرصه های مختلف کشور قابل اجرایی باشد.

وی گفت: در قبل از انقلاب بیس از 50000 مستشار در کشور فعالیت می کردند که امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی  کشورمان رتبه دوم پیشرفت علمی در دنیا را دارد.

لزوم ارتقای جایگاه استاد در کشور

در ادامه این مراسم روشن معاون امور پارلمانی وزارت علوم در مجلس گفت .مطابق اهداف تاسیس دانشگاه علمی کاربردی بنیاد شهید با همکاری وزارت علوم سعی در مهارت افزایی و ارتقای سطح علمی در بین کارمندان اش است.

وی بیان کرد: کار کردن در حوزه تعلیم و تربیت به دلیل ذاتی بودن مسیله علم لذت بخش بوده و علم ذاتی عدالت را برای افراد به ارمغان می آورد.

روشن یاد اور شد ‌‌در جامعه ای که خط مشی و بنیادی ان بوسیله عالمان  ان ترسیم شده مردمان اش به رستگاری می رسند.
وی عنوان کرد: یک مددکار اجتماعی اگر علم این کار را به صورت اکادمیک و تجربی نداشته .توان خدمت به  این افراد ارزشی  را ندارد.

هیچ ارزشی بالاتر از تعلیم و تربیت نبوده و ما باید همه تلاش مان را کرده تا مقام استاد و جایگاهش را در کشور ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار