زنجان؛

اکیپ‎ها آماده نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح در مراسم عزاداری هستند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: جهت حفظ بهداشت محیط و سلامت افراد جامعه، اکیپ‌های ثابت و سیار ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در دامپزشکی شهرستان خرم‌دره سازماندهی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمد فاتح مرادی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که قربانی و ذبح دام از سوی هیأت‌های عزاداری و عموم شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مسیر دسته‌های عزاداری از سنت‌های نیک اسلامی و دارای اجر و ثواب اخروی فراوان است شهروندان باید در اجرای این سنت، به بحث ذبح شرعی و بهداشتی نیز توجه ویژه نمایند.
مرادی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره جهت حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات اقدام به سازماندهی اکیپ‌های ‌ثابت و سیار ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان می‌کند.
وی همچنین گفت: علاوه بر آن در همه ایام ناظر بهداشتی در میدان خرید و فروش دام خرمدره مستقر است که به صورت رایگان دام‌ها را معاینه نموده و دام‌های بیمار اجازه ورود و یا خروج از میدان دام را ندارد.
وی به همشهریان توصیه کرد: بعد از کشتار 24 ساعت گوشت دام‌های قربانی را در یخچال با دمای 4 درجه سانتی‌گراد نگهداری نموده و سپس مصرف نمایند و از مسئولین هیأت‌های مذهبی خواست از حمل و ورود شتر و اسب از سایر شهرستان‌ها خودداری کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره همچنین از همشهریان درخواست نمود برای هماهنگی لازم جهت بازرسی دام‌های قربانی با کارشناسان دامپزشکی با شماره تلفن 35529091 و یا سامانه تلفن گویای 1512 تماس حاصل فرمایند.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.