کمک رسانی سازمان ملل به شهر الشرقاط عراق

امدادگران سازمان ملل پس از دو سال محرومیت ساکنین شهر الشرقاط موفق شده اند عملیات کمک رسانی به آن ها را آغاز کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهاد برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که امدادگران این نهاد پس از دو سال محرومیت ساکنین شهر الشرقاط در شمال عراق با کمک برخی از نهاد های داخلی و خارجی موفق شده اند عملیات کمک رسانی به آن ها را آغاز کنند.

'سلی هیداک' مدیر محلی برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز چهارشنبه دراطلاعیه ای با اشاره به این که ساکنین شهر الشرقاط در شمال عراق در دوسال گذشته بدلیل کنترل نیروهای تروریستی داعش بر این شهر از هر گونه ارتباطی با جهان خارج محروم بوده اند وضعیت انسانی و معیشتی مردم این شهر را بحرانی توصیف کرد.

وی افزود: نهاد برنامه جهانی غذای سازمان ملل با همیاری مرکز امداد های فوریتی خارجی و نهادی موسوم به غذا برای صلح ضمن آغاز عملیات کمک رسانی به ساکنین این شهر قادر خواهد بود طیف گسترده تری از آوارگان اخیر شهر موصل را که بدلیل عملیات آزاد سازی این شهر مجبور به ترک خانه های خود شده اند زیر پوشش کمک رسانی ها قرار دهند.

به گفته این مقام امدادگران برنامه جهانی غذا تاکنون سهمیه هایی را میان هزار نفر از ساکنین شهر کوچک الشرقاط که در 80 کیلومتری جنوب موصل واقع شده و در دو سال گذشته در محرومیت کامل غذایی و دارویی و حتی آب آشامیدنی بسر می برده اند توزیع کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار