اصفهان؛

دستگیری بیش از 2 هزار نفر در رابطه با قاچاق کالا در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 2 هزار و 527 نفر در رابطه با قاچاق کالا در مدت 6 ماهه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار عبردالرضا آقاخانی در آستانه هفته گرامیداشت نیروی انتظامی (ناجا) در جمع خبرنگاران افزود: کشف کالاهای قاچاق در استان اصفهان در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، 113 درصد افزایش یافت.
وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 65 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بتازگی نیز 70 کامیون کالای قاچاق در استان کشف شده که ارزش ریالی آن هنوز محاسبه نشده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده را شامل لوازم خانگی، پارچه و سیستم های صوتی و تصویری اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در پی مقابله و کشف کالاهای قاچاق در 6 ماه گذشته، میزان تولید و فروش کارخانجات داخلی افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: تمامی انبارها و محل های نگهداری و عرضه کالای قاچاق در نقاط مختلف استان رصد، شناسایی و برای آن ها شناسنامه تهیه شده است.
سردار اقاخانی یادآور شد: نیروی انتظامی پنج مأموریت ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، تامین ایمنی و امنیت جاده ها و کاهش تصادفات را از اهداف و برنامه های خود قرار داده است.
وی هفته نیروی انتظامی را فرصتی مغتنم برای بازخوانی خدمات این نیروبیان کرد و گفت: نقش مردم، دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای کیفیت بخشی به مأموریت های ناجا در این هفته مورد ارزیابی قرار می گیرد.
سردار آقاخانی افزود: نیروی انتظامی در برخورد با سوداگران مرگ سه رویکرد اصلی شامل برخورد با شبکه های مافیایی واردکننده مواد مخدر به استان، برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر در محلات بویژه محل ها و کانون های جرم و برخورد با معتادان ولگرد را پیگیری می کند.
وی میزان مواد مخدر کشف و ضبط شده در استان اصفهان در یک سال گذشته ( از هفته ناجا سال گذشته) را بیش از 33 تن اعلام کرد و افزود: در 6 ماهه امسال بیش از 19 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف؛ و با سوداگران مرگ برخورد قاطع شده است.
وی برخورد، مقابله با مفاسد اخلاقی و شبکه های فساد را از دیگر برنامه های ویژه نیروی انتظامی بیان کرد و گفت: در مدت 6 ماه گذشته برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی 23 درصد، جمع آوری محصولات ضد فرهنگی 30 درصد، انهدام باندهای فساد 30 درصد و برخورد با فروشندگان تجهیزات ماهواره ای 20 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری به کاهش چهار درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های درون شهری استان اشاره کرد و گفت: در جاده های برون شهری هم با 9 درصد کاهش و در مجموع تصادفات خسارتی و جرحی درون و برون شهری با 10 درصد کاهش روبرو هستیم.
وی یادآور شد: برای کاهش تصادفات فوتی نیازمند همکاری بیش از پیش مردم، شهروندان، رانندگان و بعضی از دستگاه ها برای اصلاح جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز، تجهیز و تقویت پایش تصویری جاده ها هستیم.
وی همچنین به آمار یک میلیون و 800 هزار تماس فوریتی با پلیس 110 استان در این مدت اشاره کرد و گفت: این آمار، نشان از ارتقای اعتماد مردم به پلیس است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقا بخشی به سطح علمی و توانمندی های کارکنان ناجا در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این مدت 164 دوره آموزشی ویژه کارکنان، 13 مرحله برای سربازان وظیفه و 26 مرحله آموزش های حرفه ای انجام گرفته که درمجموع 26 هزار و 124 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.