شهردار اصفهان گفت: مرحله اول احداث بازار عمده فروشان خوارو بار و خشکبار مهرماه سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در مراسم کلنگ زنی پروژه بازار عمده فروشان خوار و بار و خشکبار شهر اصفهان اظهار کرد: هر روز در شهر یک واقعه فرهنگی و عمرانی اجرا می شود و این نشان می دهد که شهر پویا و با نشاط است.
وی با اشاره به اینکه محور خیابان های جهاد، مسجد سید و ولیعصر بورس بنگاه های عمده فروشی خشکبار است، عنوان کرد: این خیابان ها به دلیل اینکه در محورها مرکزی و پرتردد در شهر قرار دارند باعث بروز ترافیک در محور مرکزی و غربی شهر شده است در همین راستا برای روان سازی ترافیک ساماندهی عمده فروشان خوارو بار و خشکبار در شرق اصفهان در دستور کار قرار گرفت.
شهردار با بیان اینکه سازمان میادین به سمت اجرای ماموریت های خود در حال حرکت است، تصریح کرد: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان کمتر از 6 ماه ابرپروژه هایی همچون احداث بازار گل و گیاه و ساماندهی عمده فروشان خوارو بار و خشکبار شهر را در دستور کار خود قرار داد.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه ساماندهی عمده فروشان خوار و بار و خشکبار شهر با اعتبار 1500 میلیارد ریال در 3 فاز اجرا می شود، تاکید کرد: فاز اول این پروژه تا مهر ماه سال آینده تکمیل می شود.
وی اذعان کرد: پروژه بازار عمده فروشان خوارو بار و خشکبار شهر حدود 14 هزار هکتار است، گفت: این بازار دارای 35 بلوک، 105 واحد، 130 متر مربع دفتر کار، 400 مترمربع انبار و 40 متر حیاط است.
شهردار اصفهان گفت: مشاغل مزاحم زیادی در شهر وجود دارند که برخی از این مشاغل را می توانیم در حریم شهر ساماندهی کنیم و برخی هم نیز باید خارج از شهر اصفهان ساماندهی شوند.
وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی مشاغل همگرایی دیگر دستگاه ها نیز باید برقرار باشد، اظهارکرد: برای جلوگیری از مشاغل مزاحم باید مکان هایی طراحی شود تا از به وجود آمدن مشاغل مزاحم در نقاط مختلف شهر جلوگیری شود.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ساماندهی صنایع چوب در خیابان امام خمینی (ره) اجرا می شود، خاطرنشان کرد: اگر ساماندهی صنایع چوب اجرا شود یک رکورد زده ایم چرا که کمتر از یک سال تواسته ایم چند ساماندهی و پروژه بزرگ را در شهر اجرا کنیم.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ کالای ایرانی در بازارهای روز کوثر ادامه داد: در جشنواره بزرگ کالای ایرانی  116 جایزه با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان نظیر 12 خودرو سمند، 600 دستگاه دوچرخه، 110 سکه بهار آزادی، سکه نیمه بهار آزادی و ربع سکه، 110 تخته فرش و 110 دستگاه دوچرخه کودک برای حمایت کنندگان کالای ایرانی در نظر گرفته شده بود.
وی با بیان اینکه جشنواره کالای ایرانی با بیش از 40 تولید کننده برترکشور انجام شد، اظهار کرد: جشنواره کالای ایرانی مورد استقبال دیگر شهرهای کشور قرار گرفت همچنین باعث شد تا دیگر فروشگاه زنجیره ای کشور نیز این پروژه را اجرا کنند.
جمالی نژاد به توزیع کیسه های پارچه ای در بازارهای کوثر گفت: توزیع کیسه های پارچه ای باعث ایجاد یک پویش در کشور شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.