مشهد؛

پرداخت بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات به بخش های اقتصادی

استاندار خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

پرداخت بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات به بخش های اقتصادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در سی ویکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: با تمهیدات دولت در تخصیص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور، از این میزان 763 میلیارد تومان معادل 4 و هشت دهم درصد سهم استان خراسان رضوی است.
وی افزود: اختصاص این تسهیلات رونق فراوانی در حمایت تولید داخلی داشته و از محل این تسهیلات، پرداخت 254 میلیارد تومان در استان تصویب‌شده است و از ابتدای سال تاکنون بانک‌های عامل استان علاوه بر طرح مذکور بیش از 465 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی پرداخت‌ کرده‌اند.
استاندار خراسان رضوی گفت: یک‌ هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت استان پرداخت شد و تاکنون 2 هزار و 667 واحد برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه ثابت در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 968 واحد مربوط به بخش صنعت بوده و پس از بررسی در کمیته‌های کارشناسی و کارگروه تسهیل استان 701 واحد به سیستم بانکی معرفی‌شده‌اند.
علیرضا رشیدیان افزود: در پنج‌ ماهه‌ی ابتدایی امسال 154 میلیون دلار سرمایه‌ی خارجی به استان وارد شده و این در حالی است که با احتساب سرمایه‌گذاری‌های خارجی سال‌های 92 تا 94 مجموع سرمایه‌گذاری‌ها 656 میلیون دلار می‌باشد.
وی با تأکید بر حمایت از واحدهای تولیدی در سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" حمایت از واحدهای تولیدی را برای عرضه محصولات باکیفیت داخلی یک اولویت عنوان کرد و افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی می‌توان زمینه ارتقای شاخص‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کرد.
انتهای پیام// ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.