سیستان وبلوچستان

۱۹ هزار نفر از جامعه روستایی و عشایری استان هویت‌دار شدند

در مدت یکسال گذشته، ۱۹ هزار نفر از ساکنان جامعه روستایی و عشایری استان صاحب شناسنامه شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، علی‌اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر معرفی مناطق عشایری استان برای مقصد گردشگری ایرانیان اظهار داشت: برای شناسایی مناطق گردشگری عشایر و آموزش عشایر در مناطق ، هماهنگی بین سازمان میراث فرهنگی و امور عشایری استان انجام شود.

وی بیان کرد: کسانی که برای حضور در مراسم روز ملی روستا و عشایر به استان فارس دعوت می شوند افرادی باتجربه و خبره باشند تا بتوان از حضور آنها برای توسعه گردشگری استان استفاده کرد.

جمشیدنژاد اظهار داشت: پیشنهادات استانداری برای مراسم روز ملی روستا و عشایر در سه مرحله استانی- کشوری و بین المللی جهت تصویب ارائه شده که تصویب روز عشایر در تقویم ملی کشور یکی از این پیشنهادات بوده است.

معاون استاندار تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در طول یکسال گذشته، 19 هزار نفر از ساکنان جامعه روستایی و عشایری استان صاحب شناسنامه شده اند.

وی اظهار داشت: بعضی از این افراد از سالهای گذشته تقاضای احراز هویت داشتند که با پیگیری های صورت گرفته در این مدت ،هویت آنها شناسایی و شناسنامه دریافت کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بیان داشت: در سطح استان 57 هزار نفر سرپرست خانوار و 40 هزار یتیم وجود دارد که باید برای حمایت از آنان برنامه ریزی صورت بگیرد این در حالیست که بیشترین تعداد حامیان در این استان غیربومی وتنها ده درصد بومی هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.