ادعای فرانسه: بشار اسد و روسیه، مسئول جنایت های سوریه هستند

وزیرخارجه فرانسه، دولت های سوریه و روسیه را مسئول تمامی جنایت ها در مناطق مختلف سوریه توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ژان مارک آیرولت" –وزیر خارجه فرانسه- مدعی شد دولت سوریه استراتژی جنگ فراگیر را اتخاذ کرده و مسئولیت جنایت های جنگی در سوریه برعهده آن و روسیه است.

"ژان مارک آیرولت" گفت: "از روسیه می خواهم تا مسئولیت بمباران های حلب را به عهده بگیرد و استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم کند."

وزیر خارجه فرانسه، از روسیه خواست تا یکی از طرف های استفاده کننده از سلاح شیمیایی نباشد و در بمباران حلب که به منطقه درد و رنج تبدیل شده است، همدستی نداشته باشد.

او با اعلام آمادگی پاریس برای بررسی توافقی همسو با تحقق آتش بس در شورای امنیت، افزود: "تماس های مداوم میان فرانسه، آمریکا و انگلیس در این خصوص ادامه دارد و امیدواریم مسکو و پکن نیز از این موضوع در شورای امنیت حمایت کنند."

این درحالی است که روسیه به طور قطع، تمام اتهامات منسوب به خود مبنی بر هدف قرار دادن مواضع غیر نظامی در سوریه را رد می کند و تأکید دارد که جنگنده های این کشور، جز با هماهنگی ارتش سوریه و برای حمله به اهداف مشخص به پرواز در نمی آیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۵
فرانسوی ها نگران کشته شدن اتباع داعشی خود در سوریه هستند ، وگرنه اوضاع داخلی سوریه اصلا ارتباطی به فرانسوی ها و سایر قلدر های توطئه گر استکباری ندارد .
آخرین اخبار