اصفهان؛

گشایش واحد دانش بنیان تولید روغن‌های خوراکی در میمه

واحد دانش بنیان تولید روغن‌های خوراکی در میمه گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر تولید این واحد دانش بنیان  گفت: این واحد درزمینی به مساحت دوهزارو 600 مترمربع  با تالاری 400 متری پس از یک سال در روستای حسن رباط بخش میمه از توابع شهرستان شاهین شهرومیمه به بهره برداری رسید.
پژمان چرمدوز افزود: هزینه ساخت این کارخانه  6 میلیارد ریال است که تنها 25 درصد برابر با یک میلیارد و500 میلیون ریال آن از محل اعتبارات تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت تسهیلات تامین و بقیه از اعتبار سهامداران تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه 95 درصد دانه های روغنی کشور وارداتی است، گفت:در این شرکت بیش از 30 نوع روغن گیاهی تولید و به بازار عرضه می شود که مهمترین آنها روغن‌های کنجد ، خشخاش ، گلرنگ ، نارگیل ، بذر خارمریم ، بادام تلخ و زمینی، هسته آلبالو ، آفتابگردان ، کدو ، کلزا و روغن بادام و هسته فندق است.
مدیرواحد دانش بنیان  تولید روغن‌های خوراکی در میمه افزود: علاوه بر روغن‌های خوراکی سالم ، تولید کنجاله مغذی برای مصرف دام و طیور و همچنین کود گیاهی در این واحد تولید می شود.
چرمدوز با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله اول این طرح ماهانه یک  تن محصول تولید می‌شود، گفت: بیشترین ظرفیت تولید این کارخانه 20 تن محصول روغنی در ماه است و پیش بینی می‌شود با تکمیل فاز پنجم این طرح برای50 نفر به طور مستقیم وغیر اشتغالزایی شود .
وی با اشاره به تولید صد درصد ایرانی محصولات گفت: تمامی ماشین آلات ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی این مجموعه ، حتی دستگاه استحصال ، ساخت داخل است که این دستگاه به طور مشابه نمونه خارجی ست اما با کیفیت و عملکرد بالاتر و قیمت پایین تر خریداری شده است.
چرمدوز با اشاره به امضای قرارداد با شرکت zellbio آلمان که زمینه فعالیت اصلی این شرکت در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی است، افزود: در حال رایزنی برای بستن قرارداد هستیم و در صورت توافق و آغاز صادرات ، در مرحله اول 500  هزار دلار ارز آوری در سال برای کشور خواهیم داشت.
روستای حسن رباط واقع در بخش میمه از توابع شهرستان شاهین شهرومیمه و در 30 کیلومتری غرب مرکز این بخش قرار دارد.  



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.