چهارمین نکوداشت بین المللی مولانا برگزار شد/ محسن چاوشی نیامد

چهارمین دوره نکوداشت حضرت مولانا عصر امروز در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مولانابه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین نکوداشت بین المللی مولانا عصر امروز در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با پخش آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای مراسم پروفسور باهر دبیر کل نکوداشت با قرائت شعری از مولانا در سخنانی کوتاه عنوان کرد: چند سالی است که به مدد الهی این نکوداشت برگزار شده و هدف ما از برگزاری آن، معرفی مولانا شناسان و مولانا دوستان به تمامی جهان است.

وی تصریح کرد: ما در برگزاری این همایش همواره انتظار راهنمایی و همکاری داریم تا در این امر به جایی برسیم که این معنویت را با مثنویت برگزار کرده و از من نفسانی به من عرفانی متولد گردیم و درس عشق را سرمشق صلح جهانی قرار دهیم.

در ادامه دکتر توحیدی مولوی شناس با ایراد اشعاری از مثنوی معنوی اظهار داشت: مولانا تنها شاعر و عارف نبود بلکه با استناد به 6 دفتر مثنوی معنوی به جرات می توان او را همسنگ عرفان و حکیمی نامید که آثارش سراسر حکمت، معرفت، انسان شناسی و... است.

وی خاطرنشان کرد: مولانا در 14 سال پایانی زندگی خود از چنان حکمت و معرفتی برخوردار بود که بنده پیرامون آن به نگارش کتابی با عنوان «حکمت در مولانا» پرداختم که دربرگرفته آموزه ها و نکات حکیمانه مولانا در کتاب گرانمایه مثنوی معنوی است.

دکتر سعید محمدزاده اکبری مدیر مسئول نکوداشت نیز در خصوص این همایش تصریح کرد: این چهار دوره نکوداشت به همت موسسه فرهنگی هنری مکتب فرش به مدیریت اینجانب برگزار شده است.

وی افزود: طی 6 سال فعالیتی مستمر با بضاعتی اندک و بدون حمایت نهادهای دولتی و خصوصی این همایش را مطابق با استانداردهای بین المللی برگزار کردیم. مسروریم که بزرگداشت حکیم و مولایی را بر پا کرده ایم که هزار سال جلوتر از زمان خود بوده و شیخ اجل در حکمت باید شاگردی او را بکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش تکرار مکررات است که پیشنهاد می‌کنم زین پس توجه مسئولان به محققان و پژوهشگران جوان در این عرصه معطوف شود.

در پایان این نکوداشت هم در بخش های (مولوی شناسی) دکتر حشمت الله ریاضی، (تحقیق) دکتر فیض الله توحیدی، (شعر و ادبیات) استاد مصطفی بادکوبه ای، (موسیقی) محمدرضا شجریان، (تالیف) اکرم جهانگیر، (خط و نقاشی) استاد رضا بدرالسماء، (دبیری انجمن) عفت بهبهانی، (رسانه جمعی) روزنامه نوآوران، (بانوی منتخب) پروانه هداوند و در بخش (انتشارات) نشر صراط مشمول اهدای تندیس شدند. همچنین بنابر نظر هیات ژوری لوح سپاس و یاد بود نکوداشت مولانا در این دوره به محسن چاوشی تقدیم شد اما او در این مراسم حاضر نشد.

شایان ذکر است؛ در انتهای این مراسم سالار عقیلی خواننده کشورمان مدعوین را به چند قطعه آوازی مهمان کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.