صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر مقام معظم رهبری در قالب پست اینستاگرامی بخشی ازسخنان ایشان را به مناسبت روز بزرگداشت مولوی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوانجلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی و مولانا و رومی در ششم ربیع الاول سال 604 هجری در شهر بلخ دیده به جهان گشود. مولوی از مشهورترین شاعران ایرانی‌تبار پارسی‌گوی است  و از برخی اشعارش تخلص او را «خاموش» و «خَموش» و «خامُش» دانسته‌اند. زبان مادری وی پارسی بوده است.
هشتم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز بزرگداشت مولوی» ثبت شده است.
صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر مقام معظم رهبری قسمت هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب را به مناسبت روز بزرگداشت مولوی منتشر و عنوان کرد که بخش مهمی از شعر آئینی ما می‌تواند متوجه مسائل عرفانی و معنوی بشود.

این صفحه نوشت:
"رهبر انقلاب: یک بخش مهمی از شعر آئینی ما می‌تواند متوجه مسائل عرفانی و معنوی بشود. و این هم یک دریای عظیمی است. شعر  مولوی را شما ببینید. اگر فرض کنید کسی به  دیوان شمس به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش دسترسی نداشته باشد که خیلی از ماها دسترسی نداریم و اگر آن را کسی یک قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش می‌گوید: و هو اصول اصول اصول الدین. واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول ... ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است. 1387/06/25-8مهرماه؛ سالروز  بزرگداشت مولوی."



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار