اصفهانغ

خبرگزاری ها فرا جناحی کار کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : خبرگزاری اگر بخواهد جناحی کار کند باخته است و باید فراجناحی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در آئین افتتاح اولین سایت استانی خبرگزاری فارس در اصفهان اظهار کرد: پیشکسوتی استان اصفهان که نخستین سایت استانی خبرگزاری فارس در آن راه‌اندازی می‌شود، قابل‌ تقدیر است.
وی افزود: خبرگزاری‌ها مانند وزارت نفت هستند که باید سه مرحله کشف منابع، تولید با فناوری‌های روز، دقت بالا و بهره‌برداری را انجام دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشف منابع در خبرگزاری ممکن است دربردارنده مسائل مثبت و منفی باشد، یعنی از وضع موجود قانع نباشد و به وضع مطلوب ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم، خبرگزاری باید خاطرات و ناگفته‌های دفاع مقدس را به‌ گونه‌ای مطرح کند که بتوان با استفاده از آن فیلم‌نامه ساخت و آن را به شکل تصویری درآورد.
سالک اضافه کرد: در دفاع مقدس ناگفته‌هایی وجود دارد که خبرگزاری باید آن‌ها کشف کند و به نسل جدید در قالب خبر تهیه و منتشر کند، این کشف کار بزرگی است که به یک کارگروه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی برای پیدا کردن منابع، نیاز دارد.
وی با بیان اینکه خبرگزاری هر چه به منابع اصلی دست پیدا کند موفق‌تر است، خاطر نشان کرد: در مرحله تولید خبرگزاری باید برای عنوان کشف‌ شده تلاش کند تا همه این کشفیات در راستای خطوط قرمز و با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری پیش رود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرحله تولید، خبرگزاری باید مهارت خاصی داشته باشد چراکه باید بر منابع، محیط پیرامونی و مسائل جهانی نگاه اشرافی داشته باشد.
وی با بیان اینکه تولید خبر در خبرگزاری با کیفیت و بر اساس معیارهای منشور اخلاقی بسیار مهم است، اظهار کرد: در طول حرکت رسانه، لازم است تا معایب و نواقص رفع شود و به‌ طور هوشمندانه روی کشف و تولید نظارت دقیقی داشته باشد.
سالک با اشاره به‌ اتفاقات حوزه پزشکی در شهرستان خمینی‌شهر عنوان کرد: با انتشار یک خبر نظام را می‌توان آسیب‌پذیر کرد و برای جلوگیری از آن لازم است که رسانه بر تولید خبر نظارت جدی داشته باشد و پس از رد شدن از فیلترهای لازم خبر منتشر شود.
وی اضافه کرد: در خصوص بحث بهره‌برداری، خبرگزاری باید کیفیت را بالا ببرد و هم‌چنین نسبت به تعالی و شفافیت اخبار نسبت به مسائل توجه جدی داشته باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوع تیتراژ خبری در خبرگزاری بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: اگر کشف منابع و تولید خبر خوب باشد قطعاً بهره‌برداری قوی است.
سالک تأکید کرد: خبرگزاری اگر بخواهد جناحی کار کند باخته است و باید فراجناحی فعالیت‌های خود را انجام دهد، هم‌چنین خبرنگاران یک رسانه باید کنترل شوند.
وی افزود: متأسفانه برخی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها حرف‌های خود را می‌خواهند در دهان یک مسؤول بگذارند، آسیب‌شناسی به‌ روز خبرگزاری مهم است چراکه یک جز خراب در رسانه، اجزای دیگر را هم خراب می‌کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در خبرگزاری باید دشمن به همان شکلی که هست مطرح شود و نباید بزرگ‌تر از حد خود نشان داده شود.
وی در پایان بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شرایط برای حمایت‌های خبرگزاری‌ها آماده است و این کمیسیون آمادگی دارد که خبرگزاری‌ها را چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی حمایت کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار