تلاش فدراسیون کشتی ایران نتیجه داد؛

جام باشگاه های جهان،جهانی شد

با موافقت اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با میزبانی اوکراین در رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در سال 2016، این مسابقات همچون رقابت های فرنگی جهانی شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، فدراسیون کشتی اوکراین، میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در سال 2016 میلادی را در ۱۱ و ۱۲ آذرماه در شهر " خاركف " يكي از شهرهاي كشتي خيز كشور اوكراين  بر عهده گرفت تا پس از 2 سال از آغاز این مسابقات، که با ابتکار و میزبانی ایران انجام شد، میزبانی این رقابت‌ها، با اعلام تقاضای میزبانی از سوی سایر فدراسیون‌های ملی، جایگاهی جهانی پیدا کند.
 
پس از اعلام تقاضا و مذاکرات فدراسیون کشتی اوكراين با فدراسيون كشتي ايران، به عنوان مبتکر برگزاري این رقابت‌ها، و انجام توافقات قطعی در این زمینه، مبنی بر برگزاری مشترک رقابت‌های جام باشگاه‌های کشتی آزاد  جهان در خاركف، این موضوع در قالب پیشنهادی مشترک از سوی دو فدراسیون مذکور، به اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد، و اتحادیه جهانی کشتی نیز ضمن موافقت با میزبانی کشور اروپایی اوکراین، ابراز امیدواری کرد، جام باشگاه‌های جهان بعنوان حركتي نو  در دنياي كشتي، در جذب بنگاههاي اقتصادي در جهان موفق عمل كند.  
 
اتحاديه جهاني هم چنين الگوي جديد ارائه شده از سوي فدراسيون ايران مبني بر مشارکت فدراسیون‌های ملی کشتی، در برگزاری مسابقات بزرگ و پرهزینه بین‌المللی کشتی در جهان را، عامل کمک به جذب بيش از پيش بنگاه‌های اقتصادی، افزايش انسجام مديريتي كشورهاي صاحب كشتي، انتقال تجربيات مديريتي ميان كشورهاي مشاركت كننده، افزايش متقاضيان ميزباني رقابتهاي بين المللي بزرگ،  ارتقاء توان برگزاري رقابت هاي بزرگ، توسعه کشتی در دنیا، و در نهایت حمايت به حفظ همیشگی کشتی در المپیک، دانست.  
 
اتحاديه جهاني كشتي اظهار اميدواري كرد اين الگو مديريتي ( مديريت مشاركتي در برگزاري رقابتهاي بين المللي)، به تدریج در برگزاری سایر رقابت‌های اصلی کشتی در جهان نيز، از سوی فدراسیون‌های ملی متقاضی، به عنوان یک الگوی مدیریتی جديد  در کشتی دنیا، مورد توجه تمام فدراسیون‌های ملی قرار گیرد.
 
بنابر توافق فدراسیون کشتی ایران با فدراسیون کشتی اوکراین، تمام هزینه‌های اقامت، ترانسفر داخلی و برگزاری رقابت‌های تیم‌های باشگاهی متقاضی شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان، در سال 2016، از سوی فدراسیون اوکراین  تامین خواهد شد و فدراسیون کشتی ایران در تامین هزینه جایزه ارزی مسابقات یادشده و نحوه برگزاري مسابقات با کمک حامیان مالی خود، مشارکت می‌نمايد.
ظرفيتهاي تبليغات محيطي اين رقابت ها بصورت برابر در اختيار دو كشور مشاركت كننده قرار خواهد داشت.
 
به نظر می‌رسد پذیرش میزبانی جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان پس از مسابقات فرنگی، از سوی کشوری غیر از ایران، جدا از اهمیت پذیرش جهانی این رقابت‌ها از سوی سایر کشورهای صاحب کشتی در دنیا، فرصت مضاعفی را برای حضور بسیاری از تیم‌های اروپایی و آسیایی، که به دلایلی از جمله؛ محدودیت‌های امنیتی منطقه خاورمیانه، تنگناهای مالی ناشی از دوری مسیر برای حضور در ایران و یا ملاحظات سیاسی ناشی از قوانین ابلاغی کشور آمریکا برای حضور اتباع سایر کشورها در ایران و... امکان حضور در، دو دوره اولیه رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در سال‌های 2015 و 2014 در ایران را نداشته‌اند، فراهم می‌کند. از این رو انتظار می‌رود حرکت اولیه کشتی ایران در جهان، از رونق کمی و کیفی مضاعفی در مسابقات سال آتی برخوردار باشد.
 
رقابت‌های کشتی  فرنگی جام باشگاه‌های جهان نیز روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار