هشدار روسیه به آمریکا در خصوص تحویل سامانه‌ دفاع هوایی به معارضان مسلح سوری

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص تجهیز تروریست‌های سوریه از سوی آمریکا و به وقوع پیوستن 11 سپتامبری دیگر هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد هرگونه تلاش واشینگتن برای تحویل سامانه‌های دفاع هوایی دوش پرتاب به مخالفان سوری به طور قطع، اقدامی غیرسازنده خواهد بود.

وی در واکنش به گزارش ها درباره اینکه واشینگتن ممکن است تجهیز معارضان مسلح سوری را با تسلیحات مدرن از جمله سامانه های دفاع هوایی مورد بررسی قرار دهد، افزود: گمان می کنم این رویکردی کاملا غیرسازنده باشد. 

معاون رئیس جمهور روسیه تاکید کرد در نهایت این افراد (معارضان سوری) که آمریکا آن‌ها را تجهیز کرده و آموزش داده است ممکن است همان اقدامی را انجام دهند که یازده سپتامبر در نیویورک آمریکا شاهد آن بودیم. 

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد این اقدام ممکن است بسیار خطرناک باشد؛ زیرا تهدیدی برای هواپیماهای روسیه و آمریکا در آینده خواهد بود. 

بوگدانوف گفت : «این اقدام بسیار خطرناک است؛ زیرا آنها امروز هواپیماهای ما و سوریه را منهدم می کنند و فردا هواپیماهای آمریکا را هدف قرار خواهند داد. » 

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود این کشور از مخالفان سوری حمایت می‌کند اما اشاره‌ای به اینکه تسلیحات در اختیار گروه های مخالف قرار می دهد نکرده بود.

سوریه از سال 2011 میلادی درگیر جنگ داخلی شده است و نیروهای دولتی وفادار به بشار اسد رئیس جمهور سوریه با گروه های معارض مسلح و تروریست‌ها در حال مبارزه هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
این به اصطلاح مبارزان سوری چرا نمیان کمک ارتش و روسیه و مملکتشونو از شر داعش و النصره نجات بدن که هیچ تازه چوب لای چرخ اینا هم میذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
یدالله فوق ایدیهم
آخرین اخبار