سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: شاخص اهدای مستمر خون در کل کشور 52.3 درصد می باشد.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در 6 ماهه اول سال تعداد اهداکنندگان بار اولی به 222 هزار و 87 نفر رسیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اظهار داشت: امسال توزیع فرآورده های خونی 2.5 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشته است.

وی با اشاره به توزیع خون در کشور اظهار کرد: در نیمه اول سال، یک میلیون و 894 هزار و 137 واحد انتفال خون و فرآورده‌هایی مانند گلبول های قرمز فشرده، پلاسمای تازه منجمد و پلاکت برای توزیع به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل شدند. 

حاجی بیگی با اعلام رشد 2 درصدی اهدای خون ابراز داشت: یک میلیون و 334 هزار و 281 نفر در 6ماهه اول سال برای اهدا به سازمان انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 81 هزار و 432 واحد خون اهدا شده است.

وی به افزایش اهدای خون در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: مردم شهرهای تهران، خراسان جنوبی و سمنان در شهریور امسال 165 هزار و 524 واحد خون اهدا کرده اند که نسبت به شهریور سال 94 بیشترین میزان رشد را داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اذعان داشت: امسال نسبت به سال قبل شاهد حضور حداکثری بانوان در اهدای خون سالم بودیم که بانوان استان های البرز، گیلان و قم دراین عمل خیرخواهانه شرکت کردند.

وی با اشاره به حضور حداکثری بانوان لرستان دراین عمل خیر اظهار داشت: در نیمه نخست سال بیشترین میزان شاخص اهدای خون توسط بانوان استان لرستان با رشد 8.9 درصد، استان مرکزی 7.7 درصد و خراسان جنوبی با 7 درصد انجام شده است که اهدای خون بانوان کشور در نیمه اول سال 4.3 درصد بوده است.

حاجی بیگی به افزایش اهدای خون در بعضی شهر ها اشاره کرد و افزود: استان های سمنان، البرز، قم و تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین میزان رشد اهدای خون را داشته اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون مستمر در استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی نیز نسبت به سال قبل رشد بسزایی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار