کرمانشاه؛

ضدعفونی 2 مزرعه پرورش ماهی

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود از ضدعفونی 2 مزرعه پرورش ماهی در جوانرود واقع در روستای نوئل این شهرستان در راستای پیشگیری از بیماری های آبزیان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛احمد امیری از ضدعفونی 2 مزرعه پرورش ماهی در جوانرود واقع در روستای نوئل این شهرستان در راستای پیشگیری از بیماری های آبزیان خصوصا  بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ماهیان سردابی(VHS) خبر داد.

وی ادامه داد: ضدعفونی این دو مزرعه پرورش ماهی پس از تخلیه و فروش ماهیان و با هدف جلوگیری از انواع بیماری های ویروسی، میکروبی و قارچی انجام گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود با بیان اینکه سالانه 70 تن انوع ماهی از دو مزرعه پرورش ماهی روستای نوئل در کنار رودخانه سپیدرود تولید می شود، افزود: ضدعفونی این دو مزرعه از سوی شبکه دامپزشکی این شهرستان به صورت رایگان صورت گرفته است.

این مقام مسئول هدف از انجام این اقدام را کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری ها، صرفه اقتصادی مناسب جهت مبارزه با اجرام بیماری زا، حفظ و حراست از سرمایه های مالی در بخش آبزیان منطقه و کمک به بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری ویروسی خونریزی دهنده آبزیان(VHS) موجب تلفات در بچه ماهیان و خسارت جبران ناپذیر اقتصادی می شود که ضدعفونی این دو مزرعه ماهی در راستای جلوگیری از این بیماری و سایر بیمایر های ویروسی بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود با اشاره به اینکه بیماری خونریزی دهنده ویروسی (VHS) تقریبا فصلی بوده و بیشتر در زمستان و در دمای کمتر از 14 درجه سانتیگراد رخ می دهد و در بهار تلفات آن کم و در تابستان قطع می شود، گفت: برای این بیماری واکسن وراه درمانی وجود ندارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری است.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.