واردات گوشت، نابودی تولید داخل را نشانه گرفت

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت:واردات گوشت، تولید داخل را با مشکلات متعددی مواجه می کند.

احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات و عرضه گوشت برزیل و ارمنستان در بازار اظهار داشت:با گرانی گوشت، مسئولان امر اقدام به واردات گوشت از کشورهای مختلف می نمایند که این امر تولید داخل را نابود می کند.

وی تصریح کرد: برخی سودجویان با راه اندازی گرانی گوشت و اهداف از پیش تعیین شده در نظر دارند مجوز واردات بگیرند تا به سودهای هنگفتی دست یابند که در این خصوص لازم است مسئولان مربوطه چاره ای اساسی بیندیشند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه واردات گوشت تنها مسکن درمان گرانی ها است، افزود: با توجه به آنکه 90 درصد گوشت مورد نیاز در داخل تامین می شود از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم که راه حلی اساسی برای این بحران پیدا کنند تا ضرر و زیانی متحمل دامداران نشود.

مقدسی با بیان اینکه واردات گوشت برزیلی و ارمنستانی با اهداف اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، بیان کرد: در صورت حمایت از تولید داخل نیازی به واردات نداریم چرا که از افزایش نرخ بی رویه قیمت‌ها سودی عاید تولید کننده نمی‌شود و تنها مصرف کنندگان از این حیث متحمل ضرر و زیان می شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار