سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران خبر داد؛

بازسازی بازار چه عودلاجان با صرف 6 میلیارد تومان هزینه

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: از سال 91 بازسازی بازارچه عودلاجان را آغاز کرده‌ایم و امروز فاز اول این بازارچه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در حاشیه افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی عودلاجان در جمع خبرنگاران گفت: از سال 91 بازسازی بازارچه عودلاجان را آغاز کرده‌ایم و امروز فاز اول این بازارچه با صرف 6 میلیون تومان هزینه افتتاح می‌شود. قرار است با همین رویکرد بازسازی بخش‌های دیگر بازارچه و محله‌های مسکونی ادامه دهیم.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته از مشارکت‌های مردم و بخش غیر دولتی در جهت حمایت از اماکن تاریخی بهره برده‌ایم. از آنجایی که بودجه میراث فرهنگی محدود و پاسخگوی مرمت‌های تاریخی نیست از بودجه‌های مردمی در کنار بودجه میراث فرهنگی متناسب با ماهیت هر بنا استفاده کرده‌ایم.
 
سلطانی فر عنوان کرد: جلب مشارکت مردمی یکی از اهداف مهم صنایع میراث فرهنگی ما به کمک بخش خصوصی و مشارکت مردمی می‌توانیم تغییر کاربری داده‌ایم و جلوی تخریب اماکن تاریخی را گرفته ایم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: بناهای که تاکنون به وسیله میراث فرهنگی و منابع غیر دولتی و شهرداری احیاء شده است 28 بنا در شهر شیراز، 7 بنا در کرمان و تعدادی اماکن تاریخی در قزوین و اراک سر و سامان داده‌ایم. همکاری با شهرداری برای ما سقف ندارد چرا که شهرداری تهران و شورای شهر رویکرد مثبت و خوشایندی دارند و آنها همکاری‌ خوبی با مجموعه میراث فرهنگی تاکنون داشته‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار