کرمان؛

ثبت‌نام 10 هزار نفر کرمانی برای پیاده روی اربعین

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیزاز نام نویسی10 هزار نفر کرمانی برای راهپیمایی اربعین در سامانه سماح خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، خلیل همایی راد گفت: اساس پیاده روی اربعین حسینی، یک حرکت مردمی است و دستگاه های دولتی بیشتر نقش هماهنگی، پشتیبانی و در حوزه امنیت نقش مستقیم را به عهده دارند.

وی ، سهمیه استان کرمان جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را 30 هزار نفر عنوان کرد و افزود: سال گذشته 23 هزار نفر از استان کرمان اعزام صورت گرفت بنابراین پیش بینی می شود امسال تا 50 هزار نفر افزایش جمعیت داشته باشیم.
وی یادآور شد: سال گذشته با استقرار کنسولگری موقت عراق در کرمان، کارهای مربوط به صدور ویزا انجام می شد و امسال نیز از 15 مهرماه با هماهنگی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و همکاری نیروی انتظامی به مدت یک ماه کار صدور ویزا انجام خواهد شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تاکید براینکه امسال از حضور انفرادی زائران برای دریافت ویزا خودداری شده و مسئولان کاروان ها باید در این زمینه اقدام کنند، خاطر نشان کرد: اتباع خارجی دارای کارت آمایش نیز برای خروج از کشور نیاز به هماهنگی دارند.
همایی راد خواستار تمهیدات لازم برای تعیین نرخ حمل و نقل و جلوگیری از بازار سیاه شد و گفت: زائران به تدریج از کشور خارج شده و به یکباره به کشور باز میگردند که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه کوچک ترین حادثه ای سال گذشته با همکاری ناجا و راهنمایی و رانندگی برای زائران اربعین حسینی گزارش نشد، افزود: استان کرمان در مسیر حرکت کاروان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد که در این راستا پیشنهاد می شود با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان نسبت به راه اندازی موکب های موقت برای پذیرایی از زائران این استان ها اقدام شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، اطلاع رسانی را مهمترین مبحث پیاده روی اربعین حسینی دانست و یادآور شد: رسانه ها و اصحاب مطبوعات با استفاده از شبکه های اجتماعی نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدام نمایند زیرا در استفاده از گذرنامه افراد غیر، مواردی گزارش شده که در صورت مشاهده طبق قانون، پنج سال حبس به همراه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
سلام دوستان گرامی